سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.
در گفتگوی رئیس سازمان اطلاعات ملی آمریکا مشخص شد:
ارتقاء و پیشرفت سطح تسلیحاتی و توان نظامی جمهوری اسلامی ایران به حدی بالا رفته که حتی مسئولین رده بالای نظامی ایالات متحده هم را به وحشت انداخته است. در همین راستا سایت BBC سخنانی را از جیمز کلپر، رئیس سازمان اطلاعات ملی آمریکا انتشار داده که در آن می توان به خوبی هراس و وحشت مقام های آمریکایی از توان و قدرت نظامی ایران را ملاحظه کرد. گر چه وی می خواست با...
 

بولتن نیوز: ارتقاء و پیشرفت سطح تسلیحاتی و توان نظامی جمهوری اسلامی ایران به حدی بالا رفته که حتی مسئولین رده بالای نظامی ایالات متحده هم را به وحشت انداخته است.

به گزارش بولتن نیوز در همین راستا سایت BBC     سخنانی را از جیمز کلپر، رئیس سازمان اطلاعات ملی آمریکا انتشار داده که در آن می توان به خوبی هراس و وحشت مقام های آمریکایی از توان و قدرت نظامی ایران را ملاحظه کرد. گر چه وی می خواست با فرافکنی از این موضوع، آن را ناشی از تسلیحات هسته ای ایران بداند اما در نهایت اعتراف می کند که دستیابی به تسلیحات هسته ای، جزو سیاست های جمهوری اسلامی و مقامات عالی رتبه آن نیست.


در این باره جیمز کلپر گفت: "پیشرفت‌های فنی ایران، به طور مشخص در غنی‌سازی اورانیوم، بر این ارزیابی ما صحه می گذارد که ایران ظرفیت علمی، فنی و صنعتی لازم را برای تولید تسلیحات هسته‌ای در اختیار دارد و موضوع اصلی، تنها اراده سیاسی (برای تولید چنین تسلیحاتی) است."

او اضافه کرده است: "این پیشرفت‌ها در راستای این نظر ماست که ایران در صورتی که بخواهد تسلیحات هسته‌ای تولید کند، از نظر فنی این ظرفیت را دارد که اورانیوم غنی شده برای مصارف نظامی، تولید کند."



در ادامه جیمز کپلر که مشخص است از قیام های مردمی منطقه علیه دیکتاتوری و نظام سرمایه داری و رژیم صهیونیستی به شدت ناخرسند است از نگرانی خود درباره آینده کشورهای متحد آمریکا (بخوانید اسرائیل و عربستان) سخن گفته و تاکید می کند: "ما همچنین نگران توطئه ایران علیه آمریکا یا منافع این کشور و متحدانش در خارج از آمریکا هستیم."

کلپر در عین حال گفته است که جاسوسی از سوی چین، روسیه و ایران همچنان مهم‌ترین تهدیدهای آمریکا در سال‌های آینده خواهد بود.

کپلر حتی به موضوع توانمندی ایران در حوزه مسائل سایبرنتیک هم اعتراف می کند و معقتد است که توان سایبری ایران در سال های اخیر افزایش یافته است. وی این چنین می گوید: "عملیات اطلاعاتی ایران علیه آمریکا، از جمله توانمندی‌های سایبری آن، در سال‌های اخیر به میزان قابل توجهی افزایش یافته است."

توان سایبری و قدرت ایران در جنگ الکترونیک به حدی است که چندی پیش اریک اشمیت، رئیس هیئت مدیره شرکت گوگل نیز در گفتگویی با شبکه خبری CNN   در رابطه با احتمال توانمندی ایران برای به دست گرفتن کنترل یکی از پیچیده ترین هواپیماهای جاسوسی آمریکا گفت: "ایران نباید دست کم گرفته شود."

به گفته وی "همیشه این موضوع وجود داشته که ایرانی ها بتوانند به نرم افزارهای رمزنویسی شده که ویژه کنترل تجهیزات ساخته شده اند، نفوذ کنند." اشمیت معتقد است "ایرانی ها به دلایلی که هنوز شناخته نشده اند، به شکلی غیر منتظره، نابغه جنگهای سایبری هستند."


مدیر گوگل در این سخنان که از شبکه CNN پخش شد از جمله به نفوذ ایران به فضای مجازی در دانمارک اشاره کرد و گفت: "آنها (ایرانی‌ها) به تازگی توانستند از طریق هک هوشمندانه، کنترل رفت و آمد اطلاعات اینترنتی را به دست بگیرند... هیچ کس به درستی نتوانست بفهمد آنها چگونه این کار را کردند."

اریک اشمیت که معلوم بود حسابی از این مساله شگفت زده شده، با اشاره به اینکه بسیاری از موارد مربوط به امنیت سایبری برای ایران جنبه آزمایشی دارد و ایران می‌خواهد قابلیت دسترسی یافتن خود به اطلاعات را بسنجند، ادامه داد: "آنها‌در واقع اطلاعات را نمی‌دزدند، یا شاید آنها را می‌دزدند اما سپس آن را در جای خود قرار می‌دهند و بنابراین نمی‌توان فهمید که آیا اطلاعات به سرقت رفته‌اند یا خیر."






تاریخ : یکشنبه 90/11/23 | 7:23 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">