سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

شامپوهای ویتامینه تاثیری بر رشد موها ندارد

یک متخصص پوست و مو اظهار کرد: برخلاف تبلیغاتی که در خصوص تاثیر شامپوهای ویتامینه در افزایش رویش موها صورت می گیرد، استفاده از شامپوهای ویتامینه هیچ تاثیری بر رشد مو و تقویت فولیکول های آن ندارد.

دکتر غلامحسین غفارپور در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ایسنا منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران، با بیان این که با افزایش سن میزان رویش موها کمتر می شود، گفت: میزان حجم موها در سن 80 سالگی به یک دوم کاهش می یابد.

وی با اشاره به این که محکم بستن موها از عوامل فیزیکی است که به فولیکول و رشد موها آسیب می رساند، گفت: این کار در انواع بافت های مو به علت تحت کشش قرار گرفتن پایه مو به ریشه صدمه زده و ریزش موها را به همراه دارد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: بستن موهای دختر بچه ها به صورت دم خرگوشی، موجب ایجاد کشش و ایجاد آسیب در ریشه مو شده و عوارض آن در سنین 20 تا30 سالگی با کاهش تعداد فولیکول ها و حجم مو نمایان می شود.

دکتر غفارپور تصریح کرد: برخلاف تبلیغاتی که در خصوص تاثیر شامپوهای ویتامینه در افزایش رویش موها صورت می گیرد، استفاده از شامپوهای ویتامینه و نیز ویتامینه کردن مو، بدلیل دارا بودن مواد نرم کننده، تنها بر روی ساقه مو اثر می گذارد و هیچ تاثیری بر رشد مو و تقویت فولیکول های آن ندارد.م:ابران..






تاریخ : چهارشنبه 90/11/19 | 9:54 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">