سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

اعتبار سه میلیارد تومانی برای پیشگیری از اعتیاد

به نقل از روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر؛ حمید صرامی افزود: آموزش 600 هزار نفر از والدین دانش‌آموزان دوره متوسطه، مسئولیت مهمی است که آموزش و پرورش به عهده دارد و براساس آن، پدران و مادران دانش‌آموزان در یکهزار دبیرستان و در سه هزار کارگاه آموزشی، دست کم سه نوع آموزش را فرا خواهند گرفت.

وی اظهار داشت: روش فرزندپروری، مهارت‌های زندگی و پیشگیری اولیه از اعتیاد از جمله این آموزش‌ها است که والدین دانش‌آموزان، آنها را فرا گرفته و به فرزندان خود منتقل می‌کنند.

مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخد ادامه داد: همچنین 24 هزار مدیر دبیرستان، ‌مشاور و مربی پرورشی در سطح استان‌های کشور، آموزش چگونگی برقراری ارتباط موثر با دانش‌آموزان و روش‌های پیشگیری از اعتیاد را در پنج هزار و 800 دبیرستان و دو هزار و 300 کارگاه آموزشی فرا می‌گیرند.

صرامی با اشاره به مباحث پیشگیری از اعتیاد در کتاب های درسی دانش‌آموزان گفت: این کار باید از سال 67 در آموزش و پرورش صورت می‌گرفت و هم‌‌اکنون نیز با تاخیر در حال انجام است.

وی تصریح کرد: در سال‌جاری تیم‌های تخصصی برای این موضوع در نظر گرفته شد که به زودی شاهد اخبار خوبی برای ورود مطالب پیشگیری از اعتیاد در کتاب های درسی دانش‌آموزان خواهیم بود.

صرامی با بیان اینکه مطالب پیشگیرانه متناسب با سن عقلی، سن تقویمی و وضعیت شخصیتی دانش‌آموزان در کتاب های درسی ارایه می شود، افزود: برخی دغدغه و نگرانی خاصی در خصوص ارایه مباحث پیشگیری از اعتیاد و مواد مخدر به کلاس اولی‌ها دارند ولی اینگونه نیست زیرا تیم‌های مطالعاتی در این زمینه یک مقایسه تطبیقی در سطح کشورهای جهان انجام داده‌اند و مطالب پیشگیرانه متناسب با هر دوره تحصیلی ارایه می شود.

وی اظهار داشت: 500 میلیون تومان اعتبار به وزارت علوم اختصاص یافته است تا در دانشگاه های دولتی 17 استان کشور، اقدامات مناسبی برای آموزش روش‌های پیشگیری اولیه از اعتیاد به دانشجویان سال اول ارایه شود.






تاریخ : یکشنبه 90/8/29 | 12:16 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">