سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.
مشهدی‌ها بچه‌های خود را برای تفریح کجا می‌برند؟ این سوالی است که احتمالا در ذهن همه آنهایی که مشهد را برای تعطیلات تابستانی خود انتخاب کرده‌اند، وجود دارد. در زیر به معرفی برخی از این مراکز می‌پردازیم.
برترین مجله اینترنتی ایران
مشهدی‌ها بچه‌های خود را برای تفریح کجا می‌برند؟ این سوالی است که احتمالا در ذهن همه آنهایی که مشهد را برای تعطیلات تابستانی خود انتخاب کرده‌اند، وجود دارد. با فرا رسیدن فصل تابستان، تعداد زیادی مسافر به مشهد به عنوان پر توریست‌ترین شهر ایران می‌آیند و در نتیجه نیاز به داشتن امکانات تفریحی برای تمام گروه‌های سنی به خصوص بچه‌ها وجود دارد. مشهد دارای مراکز تفریحی متعدد و متنوعی از قبیل پارک‌های آبی، شهر بازی‌ها و... برای بچه‌هاست و با ساخته شدن منطقه ویژه گردشگری در انتهای بلوار خیام شمالی تعداد متعددی مراکز تفریحی دیگر افتتاح شده یا در حال ساخت هستند. در زیر به معرفی برخی از این مراکز می‌پردازیم.





سرزمین عجایب

  • آدرس: انتهای بلوار خیام شمالی، مجتمع الماس شرق

مجتمع الماس شرق به عنوان یک مرکز بزرگ تجاری، تعداد زیادی از خانواده‌ها را به آنجا می‌کشد. در این مجموعه امکانات تفریحی متعددی برای بچه‌ها وجود دارد. یکی از این امکانات، شهربازی سرزمین عجایب، واقع در طبقه سوم و چهارم این مجتمع است. بیش از 100 بازی کامپیوتری و جایزه‌ای به همراه بازی‌هایی مانند قطار، ماشین برقی و فوتبال دستی که در این مجموعه در 2 طبقه جمع‌آوری شده است که می‌تواند ساعات نشاط‌آور و فراموش نشدنی را برای بچه‌ها فراهم کند. سرزمین عجایب را می‌توان به عنوان بزرگ‌ترین شهربازی سرپوشیده مشهد به حساب آورد که این توانایی را دارد با بازی‌های متنوع و گوناگون چند ساعت بچه‌ها را سرگرم کند. به جز سرزمین عجایب، در این مرکز سینما پنج بعدی و یک آکواریوم به نام شهر دریایی شرق وجود دارد که دارای مجموعه‌ای از ماهیان جمع آوری شده از تمام دریاهای‌های شور جهان است. تنوع گونه‌های ماهی موجود در این آکواریوم بسیار قابل توجه است و در میان آنها از کوسه ماهی تا خرچنگ نعل آبی و مجموعه ماهیان کارتون نمو پیدا می‌شود.



باشگاه کودک و آینده

  • آدرس: بلوار فلسطین، فلسطین 18

اینجا اولین باشگاه بازی کودکان در ایران است که به مهارت‌های اجتماعی از قبیل کنترل خشم، اعتماد به نفس و همکاری از طریق بازی می‌پردازد. گل بازی، آب بازی، بازی‌های جسمی و حرکتی مثل وسطی و اوریکامی موجب می‌شود کودک لذت بازی در کوچه و خیابان را در محیطی امن و به صورت کنترل شده تجربه کند.
حضور والدین در این مرکز به منظور بازی با بچه‌های خود جزء برنامه‌های روزمره باشگاه است که موجب می‌شود بچه‌ها و والدین تحت نظر کار‌شناسان روان‌شناسی و علوم تربیتی لذت بازی کردن را تجربه کنند. تمام این موارد می‌تواند موجب ایجاد شادی و تعادل روحی، شکوفایی خلاقیت و کمک به یادگیری بهتر بچه‌ها و کسب تجربه از طریق بازی با گروه همسالان شود.





شهر بازی پارک ملت

  • آدرس: مشهد پارک ملت

مشهد 3 شهر بازی بزرگ دارد: کوهستان پارک شادی در انتهای وکیل آباد، شهربازی خورشید در انتهای بلوار خیام و شهر بازی پارک ملت. در حالی که در 8-7 سال کوهستان پارک شادی اوج لذت و هیجان را در مشهد برای بچه‌ها و حتی بزرگسالان ایجاد می‌کرد و بازی‌هایی مانند رنجر و گردباد که روی یک دره می‌چرخد، به عنوان نفس‌گیر‌ترین کارهای ممکن مطرح بودند، اما با بازسازی شهربازی پارک ملت و کهنه‌تر شدن وسایل بازی کوهستان پارک حالا این شهر بازی پارک ملت است که می‌تواند به عنوان شهر بازی اول مشهد مطرح شود. ساخت بزرگ‌ترین چرخ و فلک خاورمیانه، ترن هوایی علاوه بر بازی‌هایی مثل کالسکه که از شهر بازی قدیم باقی مانده‌اند، این توانایی را دارند که چند ساعت بچه را سرگرم کنند تا ساعاتی پر هیجان و نشاط را در این شهر بازی بگذرانند.





پارک ساحلی آفتاب

  • آدرس: انتهای بلوار خیام شمالی، جنب الماس شرق

مادرانی که فرزند کوچک دارند از این‌که به خاطر گرفتاری‌های کودک دیگر وقتی برای خودشان ندارند، ناراضی هستند. شاید بزرگ‌ترین مزیت این مجموعه برای مادران، وجود استخر مخصوص کودکان به همراه چند مربی مخصوص کودک باشد که می‌تواند خیال مادران را برای چند ساعت شنا، ماساژ و تمدد اعصاب راحت کند. این مجموعه به عنوان یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های آبی طبقاتی دنیا دارای امکانات ویژه‌ای مانند سونای ماسه، حمام آفتاب و حمام اسپوتاست که با وجود یک مجموعه آبی برای کودکان به همراه اتاق خواب و بازی و مربیان مربوطه برای نگهداری بچه‌ها بهترین محل برای چند ساعت شنا و بازی برای مادر‌ان و بچه‌های‌شان باشد. وجود چند سرسره بازی کودکان به همراه استخر موج برای بچه‌ها می‌تواند با ایجاد محیطی نشاط‌آور برای آنها، محل استراحت، ورزش و تمدد اعصاب والدین بچه‌ها هم باشد.





باغ وحش وکیل آباد

  • آدرس: انتهای وکیل آباد

همه آنهایی که از 15-10 سال قبل تاکنون این باغ وحش را ندیده‌اند احتمالا تصویری از تعدادی میمون گرسنه به همراه یک شیر تنهای کچلی گرفته که حتی حوصله بداخلاقی را هم ندارد، در خاطرشان مانده است، اما این باغ وحش اکنون تغییر زیادی کرده است. سالن تاکسیدرمی که نمایشگاهی از حیوانات خشک شده به همراه نمایش مراحل مختلف تاکسیدرمی، سالن مار و تمساح با انواع گونه‌های مختلف این موجودات به همراه انواع مختلف حیوانات از درنا گرفته تا خرس این باغ وحش را برای بچه‌های علاقه‌مند به حیوانات بسیار جذاب می‌کند، اما شاید جالب‌ترین حیوان این مجموعه موجودی به نام تایگون است که از پدر ببر و مادر شیر درست شده و شبیه شیر با ردهای ببر مانند است. به هر حال این باغ وحش با مجموعه قابل توجهی از انواع مختلف حیواناتی که شاید بچه‌ها عکس آنها را تنها در کتاب‌ها دیده باشند، می‌تواند بسیار سرگرم‌کننده باشد.



مجتمع تفریحی جام‌جم

  • آدرس: انتهای وکیل آباد ابتدای جاده شاندیز

برای داشتن تفریحات مدرن‌تر می‌توان به این مجتمع مراجعه کرد. پیست کارتینگ این مجتمع به همراه پیست کارتینگ مجموعه اسب سواری ارشاد، علاقه‌مندان زیادی را به خود جلب می‌کند. اگر به کارتینگ علاقه دارید حتما به‌ این مجموعه مراجعه کنید. زمین پینت بال مجموعه جام‌جم هم هر روز تعداد زیادی از بچه‌های علاقه‌مند به این ورزش را به خود جلب می‌کند. حتی فکر پوشیدن لباس جنگی و شلیک گلوله‌های رنگی به دشمن هم می‌تواند هیجان انگیز باشد. پس اگر به پینت بال علاقه‌مندید این مجموعه را از دست ندهید.

م:Bartarinha.ir






تاریخ : شنبه 90/7/30 | 1:57 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">