سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.
نورپردازی یکی از مهم‌ترین عناصر در دکوراسیون هر فضا است. در سرویس‌بهداشتی نیز نورپردازی اهمیت خاص خود را دارد؛ زیرا در صورت وجود نورپردازی کافی می‌توان هنگام آرایش رنگ‌ها را به‌خوبی تشخیص داد و به‌درستی از آنها استفاده کرد.

برترین مجله اینترنتی ایران

 


 

نورپردازی یکی از مهم‌ترین عناصر در دکوراسیون هر فضا است. در سرویس‌بهداشتی نیز نورپردازی اهمیت خاص خود را دارد؛ زیرا در صورت وجود نورپردازی کافی می‌توان هنگام آرایش رنگ‌ها را به‌خوبی تشخیص داد و به‌درستی از آنها استفاده کرد. همچنین در یک نورپردازی کامل و کافی دقت افراد هنگام اصلاح کردن بیشتر می‌شود و همچنین تاثیر زیادی در سر نخوردن و آسیب ندیدن فرد   در حمام دارد. زمانی‌که به نورپردازی سرویس‌بهداشتی می‌پردازید این موارد را در نظر بگیرید.


   

نورپردازی سرویس‌بهداشتی علاوه بر اینکه بر ایمنی و سلامت دکوراسیون می‌افزاید تاثیر زیادی بر زیبایی جلوه چیدمان آن دارد. در ادامه ایده‌هایی در خصوص دکوراسیون سرویس‌بهداشتی مطرح می‌کنیم که برایتان مفید است:


مطمئن شوید که در اطراف آینه سرویس‌بهداشتی نورپردازی کامل و کافی برای اصلاح و آرایش صورت وجود دارد. بهترین روش، نصب نورهای متعدد در حواشی آینه است و اگر فضا این اجازه را به شما نمی‌دهد توصیه می‌کنیم از یک چراغ در بالای آینه استفاده کنید. نصب تنها یک چراغ سقفی در سرویس‌بهداشتی مناسب نیست؛ زیرا روی صورت فرد زمانی‌که روبه‌روی آینه می‌ایستد سایه ایجاد می‌کند.


 

منطقه‌ای در حمام که دوش در آن قرار گرفته نیز از جمله قسمت‌هایی است که به یک نورپردازی کافی و مناسب نیاز دارد تا ایمنی فرد بیشتر شود.


 

شما می‌توانید بر حسب سبک دکوراسیون سرویس بهداشتی خود، لوستری مناسب انتخاب کنید. نصب یک چراغ یا لوستر سقفی در مرکز سرویس‌بهداشتی، نور لازم برای قسمت‌های دیگر سرویس‌بهداشتی را تامین می‌کند.   


چیدمان دکوراتیو را فراموش نکنید. این‌کار علاوه بر افزودن نور فضا، می‌تواند به دکوراسیون سرویس‌بهداشتی شما هویت دهد و در آن نور و لطافت ایجاد کند. استفاده از دیوارکوب‌های دکوراتیو یا در صورت وجود طبقات، نصب نورپردازی‌های متمرکز روی طبقات از جمله نورپردازی‌های دکوراتیو هستند.

لامپ‌ها و دیمرها

هنگام خرید لامپ‌ها اطمینان حاصل کنید که آن لامپ نور سفید شفاف و خالصی را از خود ساطع کند نه نوری که ته‌رنگ زرد دارد. نصب دیمر در نورپردازی سرویس‌بهداشتی نیز (مانند نورپردازی دیگر اتاق‌ها) بسیار توصیه می‌شود؛ زیرا این وسیله می‌تواند اختیار تام به شما دهد تا بتوانید میزان و شدت نور را با توجه به شرایط، تنظیم و کنترل کنید که در این صورت هم آرامش و لطافت حاکم بر فضا بیشتر خواهد شد و هم مقدار زیادی در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌شود.

به حداکثر رساندن نور در سرویس‌بهداشتی

علاوه بر نصب و استفاده از لامپ‌ها و چراغ‌های کافی در قسمت‌های مختلف سرویس‌بهداشتی، موارد و نکات دیگری نیز وجود دارد که با رعایت آنها می‌توانید میزان نور موجود در این فضا را افزایش دهید. این نکات عبارتند از:

  • از رنگ‌های تیره در سرویس‌بهداشتی استفاده نکنید.
  • از آینه‌ای بزرگ در سرویس‌بهداشتی استفاده کنید تا میزان بیشتری از نور را منعکس و دو برابر کند.
  • از شلوغ کردن و به‌هم ریخته شدن دکوراسیون اجتناب کنید.
  • برای ظروف و عناصر از انواع شیشه‌ای استفاده کنید.

ملاحظات ایمنی

زمانی‌که پای سیم‌کشی و برق‌کاری وسط می‌آید می‌توان گفت سرویس‌بهداشتی از جمله خطرناک‌ترین فضاها در خانه است. توصیه می‌کنیم برای این کار از فردی کارشناس و ماهر کمک بگیرید (حتی اگر این کار به نظرتان ساده می‌آید). در مورد برق‌کاری سرویس‌بهداشتی قوانین و نکات خاصی وجود دارد که باید رعایت شود؛ در غیر این‌صورت پیامدهای خطرناکی در پی خواهد داشت.

 

م:Bartarinha.ir






تاریخ : چهارشنبه 90/7/27 | 1:17 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">