سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.
همسر آزاری مشکل شایعی است که جامعه شناسان به چهار نوع آن اشاره کرده اند که شامل خشونت جسمی، جنسی یا (مازوخیسم)، خشونت روانی و اقتصادی است که باعث آزار همسر و متشنج کردن محیط گرم خانوادگی می شود، اما حدود 20 نوع همسرآزاری در ایران رخ می دهد.
یک جامعه شناس گفت: همسرآزاری نوعی بیماری روانی است که جامعه شناسان به چهار نوع آن اشاره کرده اند.

امان قرایی مقدم،  درباره پدیده روانی همسرآزاری گفت: همسر آزاری مشکل شایعی است که جامعه شناسان به چهار نوع آن اشاره کرده اند که شامل خشونت جسمی، جنسی یا (مازوخیسم)، خشونت روانی و اقتصادی است که باعث آزار همسر و متشنج کردن محیط گرم خانوادگی می شود، اما حدود 20 نوع همسرآزاری در ایران رخ می دهد.

وی افزود: توهین و تحقیر به همسر از دیگر مسائلی است که در جامعه دیده می شود و از دیگر مسائل برخی فیلم ها است که آزارهای جسمی و روانی نیز در آن به چشم می خورد.

این کارشناس تصریح کرد: دلیل این همسرآزاری ها؛ تحقیرها و توهین های دوران کودکی و آزارهایی است که در دوران کودکی به فرد وارد شده و با گذشت زمان و رشد افراد حال به صورت یک عقده روانی سر بر آورده و به خانواده خود رنج هایی را متحمل می کند.

وی تأکید کرد: در مضیقه قراردادن همسر و فشار اقتصادی از دیگر مسائلی است که در دادگاه ها دیده می شود برای حل مشکلات روانی این افراد فقط توسط روانپزشک این معضل رفع می شود آنهم به مرور زمان، گروهی از این کار دوری می کنند و اگر قانون به این مشکل رسیدگی کند،راحت تر این مسائل رفع می شود.





تاریخ : سه شنبه 90/6/29 | 8:43 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">