سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.
کنگرفرنگی را به شما سفارش می کنیم
این گیاه که در طب سنتی ایران، چین و هند برای درمان بسیاری از بیماری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، سبزی خوش خوراکی است که می‌توان از آن انواع و اقسام سالادها، سوپ‌ها، آش و حتی کوکوسبزی را نیز تهیه کرد.
 



درمان یبوست با سوپ کنگرفرنگی

درمانگران، مصرف کنگر فرنگی را یکی از بهترین موادغذایی برای درمان یبوست می‌دانند. به اعتقاد آن‌ها این گیاه می‌تواند به راحتی نداشتن تعادل و کندی حرکت دستگاه گوارش به‌ویژه در روده‌ها را تنظیم کرده و موجب درمان یبوست شود.

همانطور که می‌دانید مصرف سوپ به‌عنوان پیش غذا در وعده‌های غذایی روزانه به درمان یبوست کمک می‌کند اما اگر این سوپ را در یک وعده غذایی با کنگر فرنگی تهیه کنید، نتیجه را 2برابر می‌کنید. برای تهیه این سوپ کافی است طبق روال همیشه سوپ را تهیه کرده و به جای سبزی سوپ از برگ‌های سبز کنگرفرنگی و میوه آن استفاده کنید. می‌توانید میوه کنگر فرنگی را در کنار هویج در سوپ بریزید و اجازه دهید به‌طور کامل پخته و نرم شود. با مصرف این سوپ که به‌عنوان یک مسهل طبیعی عمل می‌کند علاوه بر درمان یبوست و خشکی مزاج می‌توانید به پاکسازی بدن از مواد غیرضروری بپردازید.





سالاد تنظیم‌کننده صفرا

برگ‌های سبز کنگر فرنگی از آن جهت که ویتامین‌های گروه B، C، پروتئین، آهن، فسفر، پتاسیم، سدیم و کلسیم دارند، غنی‌ترین سبزی‌ها برای تهیه انواع سالادها،‌ آش‌ها و غذاهای گیاهی محسوب می‌شوند. برگ‌های پهن و سرشار از ویتامین و املاح معدنی کنگر فرنگی علاوه بر این به‌دلیل خواص درمانی در کنترل و تنظیم ترشحات صفرا در کبد، می‌تواند به‌خوبی عملکرد کبد را کنترل و تنظیم کند و به این ترتیب مانع از بروز برخی از بیماری‌های پوستی، لک‌های تیره سطح پوست و تیرگی چشم که ناشی از اختلال در عملکرد کبد است، شود.

منبع:Bartarinha.ir






تاریخ : شنبه 90/6/19 | 8:53 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">