سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.
خودرو 30 درصد گران تر می شود
خودروسازان در مقابل تورم و دیگر هزینه‌های جاری توان تحمل گذشته را ندارند و در آینده نزدیک قیمت محصولات خویش را تا 30 درصد افزایش می‌دهند.
 
 

خبرآنلاین: یک کارشناس صنعت خودرو در خصوص وضعیت آینده بازار خودرو یادآور شد : « خودروسازان در مقابل تورم و دیگر هزینه‌های جاری توان تحمل گذشته را ندارند و در آینده نزدیک قیمت محصولات خویش را تا 30 درصد افزایش می‌دهند. »
کاظم محمدی نیکخواه درخصوص چگونگی افزایش 30 درصدی قیمت خودرو پیش بینی کرد: « با توجه به اینکه قیمت خودرو به یکباره نمی‌تواند 30 درصد گران شود این امر به تدریج و ماهانه رخ می‌دهد. بنابراین تا پایان این ماه قیمت ها ثابت است و از ماه آینده افزایش قیمت خودرو به طور پلکانی آغاز می شود. »

وی در خصوص عواملی که موجب می شوند تا قیمت خودرو های داخلی از ماه آینده به صورت پلکانی افزایش یابد، افزود: « حدود 20 شاخص است که بر قیمت تمام شده تولید یک خودرو اثرگذار است که مهمترین آنها در سال جاری  افزایش هزینه‌های بیمه و دستمزد کارکنان، هزینه انرژی، ارزبری قطعات، حمل ونقل، مالیات بر ارزش افزوده وتورم بیش از 16درصدی از جمله مهمترین آنهاست که بر محصولات شرکت‌های خودروسازی و هم قطعه‌سازی اثرگذار است.  البته این افزایش قیمت می‌بایست پیش از این به اجرا در می‌آمد اما به دلیل مقاومت وزارت خانه، قیمت‌ها ثابت باقی ماند تا این‌که شرکت‌های خودروسازی به تازگی از وضعیت سودآوری خود ابراز نگرانی کردند و صدایشان درآمد  . »

نیکخواه با اشاره به اینکه ایران خودرو قیمت ماهیانه خود را در سراسر کشور از طریق تراکت های پرتیراژ در بین مشتریان توزیع می‌کند،  گفت: « خوشبختانه این مکانیزم موجب می شود که قیمت خودرو در بازار آزاد بی دلیل گران نشود و قیمت های بازار خودرو نیز در راستای قیمت اعلامی مشخص می شود. در واقع به نوعی مشتریان را از قیمت های واقعی آگاه می‌کند. »

این فعال بازار خودرو خودرو 206 را به عنوان یکی از خودرو های شاخص بازار خودرو اعلام کرد وگفت : « در گذشته خودرو پیکان شاخص قیمت خودرو های بازار بود و اما اکنون این پژو 206 است که خودرو شاخص بازار به شمار می رود. »

گفتنی است با افزایش قیمتی که ایران خودرو در کارخانه برای این خودرو در نظر گرفت مدل تیپ 2 پژو 206 با اختلاف قیمت قابل توجهی نسبت به قیمت کارخانه، 15 میلیون و 700 هزار تومان در بازار خرید و فروش می شود.

 

منبع:khabaronline.ir





تاریخ : یکشنبه 90/5/30 | 9:8 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">