سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.
 
تجربه نقاشی کشیدن بر روی بخار شیشه خودروها تجربه ای است که از کودکی در ذهن هر فردی نقش بسته است، تجربه ای که شاید هنوز در فرصتهای مناسب تکرار شوند.
 
گروهی از مهندسان و طراحان یک شرکت خودروسازی فناوری باورنکردنی را ویژه شیشه های خودرو ابداع کرده اند که می تواند شیشه های عادی خودرو را به ابزار "واقعیت افزوده" هوشمند و لمسی تبدیل کند.

تجربه نقاشی کشیدن بر روی بخار شیشه خودروها تجربه ای است که از کودکی در ذهن هر فردی نقش بسته است، تجربه ای که شاید هنوز در فرصتهای مناسب تکرار شوند.

گروهی از مهندسان و طراحان شاخه Kansei1 طراحی شرکت تویوتا بر اساس همین خاطرات کودکانه، نقاشی بر روی شیشه خودروها را به گونه ای جدید و به سبک فناوریهای قرن 21 امکان پذیر کرده اند.

این محققان نمونه اولیه فناوری را تولید کرده اند که می تواند سطح داخلی شیشه خودروهای تویوتا را به یک ابزار لمسی "واقعیت افزوده" تبدیل کند که به سرنشینان خودرو امکان می دهد با مناظری که از پشت شیشه می بینند تعامل برقرار کنند.


این فناوری که "پنجره ای به جهان" نامیده می شود بر اساس پنج طرح ذهنی ابداع شده است. طرح اول "ترسیم در حرکت" نام دارد و به مسافران امکان می دهد در هنگام حرکت با استفاده از انگشتان خود با خط کشیدن به دور مناظری که می بینند بر روی شیشه نقاشی بکشند.

زمانی که خودرو حرکت می کند، این نقاشی به تصاویر واقعی که فرد از روی شیشه به دور آنها خط کشیده متصل باقی خواهند ماند، برای مثال در صورتی که فرد تصویر یک درخت در کنار یک برکه را از روی صحنه ای که در پیش چشم دارد بر روی شیشه کشیده باشد، درخت و برکه با یکدیگر در یک راستا باقی خواهند ماند تا زمانی که فرد آنها را با انگشت به کناری بزند.

همچنین مشابه عملکرد تلفنهای هوشمند که کاربر می تواند بر اساس آن با استفاده از انگشتان خود تصویر را بزرگنمایی کند، سرنشینان تویوتا می توانند تصاویری که از پشت شیشه مشاهده می کنند را با حرکت انگشتها بزرگنمایی کرده و حتی میزان فاصله جسم یا مناظر تا خودرو را بر روی شیشه خودرو مشاهده کنند.

همچنین سرنشینان می توانند با استفاده از برنامه ای دیگر، نام موضوع یا منظره ای که در پیش رو دارند را به زبان محلی که در حال عبور از آن هستند دیده و بشنوند.

در نهایت برنامه " صورت فلکی مجازی" که بر روی شیشه سقف خودرو قرار می گیرد، می تواند اطلاعاتی را درباره صور فلکی که از سقف خودرو در آسمان دیده می شوند را مشخص کرده و نمایش دهد.

بر اساس گزارش گیزمگ، با وجود اینکه مرکز طراحی Kansei1 شرکت تویوتا هیچ اطلاعاتی را درباره نحوه عملکرد دقیق این فناوری، برای مثال چگونگی درک شیشه خودرو از زاویه دیدی که سرنشین نسبت به آن دارد، ارائه نکرده است، تا کنون دو نمونه عملیاتی از این فناوری را تولید کرده و در نمایشگاه ماه گذشته "حمل و نقل آینده ما در امروز" در بروکسل به نمایش گذاشته است.





تاریخ : شنبه 90/5/29 | 10:36 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">