سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.
واکنش احمدی?نژاد به سوال یورونیوز درباره موسوی وکروبی
احمدی?نژاد هم در پاسخ گفت: در همه کشورها زندان و محدودیت قانونی وجود دارد و کسانی که از ایجاد محدودیت‌ برایشان سوال می کنید افرادی هستند که...
 
 
 
خبرآنلاین:محمود احمدی?نژاد در مقابل دوربین برنامه زنده تلوزیونی این شبکه اروپایی، در خصوص محاکمه مبارک گفت: بعضی دولت‌ها را به حدی از ملت‌های خود دور کرده تا ملت‌ها به جای اینکه به دنبال پیشرفت و آزادی باشند، مجبورند محاکمه رهبران خود را مطالبه کنند.

سوال بعدی نظر او را درباره حوادث پس از انتخابات پرسید و اینکه نظر او در خصوص محدودیت‌هایی که برای عده‌ای از سران حوادث بعد از انتخابات ریاست جمهوری بوجود آمده، چیست؟ احمدی?نژاد هم در پاسخ گفت: در همه کشورها زندان و محدودیت قانونی وجود دارد و کسانی که از ایجاد محدودیت‌ برایشان سوال می کنید {سران حوادث پس از انتخابات}، افرادی هستند که مسایلی با قوه قضائیه دارند. در ایران دستگاه قضایی نهادی مستقل است و بنده حق دخالت در کار قضات را ندارم. البته قوانینی وجود دارند که افراد طبق آنها می‌توانند از حقوق خود دفاع کنند؛ اما اگر نظر شخصی بنده را در این خصوص بخواهید آرزویم اینست که در هیچ جای دنیا و در اروپا و آمریکا هم حتی یک زندانی و زندان مخفی وجود نداشته باشد.

وی با بیان اینکه در ایران کسی بخاطر اظهار نظر در زندان نیست، چرا که در قوانین جمهوری اسلامی ایران اظهار نظر آزاد است؛ ادامه داد: اگر روزنامه‌هایی را که در ایران منتشر می‌شود ، مورد بررسی قرار دهید، تندترین انتقادات علیه رییس‌جمهور بیان می‌شود و افراد گوناگون بدون کوچکترین واهمه‌ای انتقادات خود را مطرح می‌کنند البته نمی‌گویم که در نقطه ایده‌آل قرار داریم اما بدون تردید شرایط امروز ایران از بسیاری از کشورهای اروپایی بهتر است.

گزیده سخنان وی از این قرار است:

  • روابط اروپا با ایران نباید تحت تاثیر آمریکا قرار بگیرد. مردم اروپا به خوبی می دانند در حالی که آنها خسارات و هزینه‌های ناشی از جنگ دوم جهانی را پرداختند اما سرمایه‌داران آمریکایی بدون توجه به خسارات ناشی از این جنگ، تمام منافع آن را نصیب خود کردند.
  • ایران علاقه مند است روابط دوستانه‌ای را با کشورهای اروپایی داشته باشد. باید دست به دست هم دنیا را عادلانه اداره کنیم تا همه در آن محترم و از حقوق مساوی برخوردار باشند. کشورهای اروپایی بی‌جهت خود را اذیت و با ملت ایران مقابله می‌کنند در حالی که می‌توانیم روابط اقتصادی و سیاسی مناسبی به نفع منافع ملت‌های خود داشته باشیم.
  • روابط عده‌ای همچون مبارک با ملت‌هایشان به اندازه‌ای تیره شده که به چنین وضعیتی دچار شده‌اند و نیز مدیریتی که بر جهان حاکم است که بعضی دولت‌ها را به حدی از ملت‌های خود دور کرده تا ملت‌ها به جای اینکه به دنبال پیشرفت و آزادی باشند، مجبورند محاکمه رهبران خود را مطالبه کنند، تأسف‌آور است.
  • {در پاسخ به سوالی درباره سوریه}حق ملت‌هاست که آزادی داشته باشند و در سایه عدالت زندگی کنند اما بدون تردید اگر دیگران در مسایل داخلی کشورها دخالت نکنند، ملت‌های خاورمیانه به خوبی قادر به حل و فصل مسایل خود هستند.
  • رخدادی که در ایران پس از انتخابات بوقوع پیوست هیچگونه شباهتی با آنچه که امروز در منطقه رخ می‌دهد، ندارد. در ایران آزادترین انتخابات برگزار شد و بیش از 85 درصد یعنی 40 میلیون نفر از ملت ایران در آن شرکت کردند؛ در این میان عده‌ای هم به ساختمان‌ها و مردم حمله کردند و مسلم است که چنین اقداماتی در هر کشوری ممنوع بوده و طبیعی است که پلیس و دستگاه قضایی به این گونه موارد رسیدگی کند.
  • در اروپا هم، همواره تظاهرات و اعتراضاتی انجام می‌شود که با برخوردهای بسیار خشن پلیس مواجه می‌شود اما آیا مردم اروپا از حکومت‌های خود راضی هستند و اصولاً می‌توانند آنها را تغییر دهند؟
  • شرایط سیاسی حاکم بر اروپا به مراتب بدتر از شرایط کشورهایی مانند ایران است زیرا اصولاً آنها اجازه نمی‌دهند، اپوزیسیون شکل بگیرد و کسانی که درباره مسایل تاریخی اعتراض و انتقادی می‌کنند را زندانی می‌کنند. اما در ایران کسانی که اعتراض داشته باشند از راه‌های قانونی می‌توانند مسایل خود را مطرح کنند و به آنها رسیدگی هم می‌شود همچنان بارها چنین اقداماتی صورت گرفته است.
  • مقابله آمریکا با ملت ایران مربوط به امروز نیست؛ بلکه آمریکا از 30 سال گذشته در برابر ملت ایران قرار گرفته به نحوی که حتی از جنگ هشت ساله تحمیلی صدام، علیه ملت ایران حمایت کرد و امروز هم همان سیاست‌های استکباری گذشته خود را دنبال می‌کند.
  • رهبران اروپایی باید بدانند که دیگر شاه به ایران برنمی‌گردد و آنها راهی جز همراهی با ملت ایران ندارند. مشکلات زمانی برطرف خواهد شد که حق ملت‌ها به رسمیت شناخته شود.
  • ایران جزو معدود کشورهایی است که تمام فعالیت‌هایش زیر نظر آژانس بین‌المللی اتمی قرار دارد و وقتی اعلام کرده که به دنبال ساخت بمب اتمی نیست، واقعاً چنین نیتی ندارد. کسانی که به دنبال بمب اتم هستند عقب افتاده ذهنی هستند. کسانی که بمب اتم در اختیار دارند، خودشان بیشتر از دیگران در معرض خطر هستند، امروز بمب‌هایی که در اروپا ذخیره شده بزرگترین خطر برای مردم این قاره است ضمن اینکه بمب اتم دیگر کارایی و خاصیت ندارد. دیگر هیچ کس در جهان نخواهد توانست از بمب اتم استفاده کند و این مساله ای تمام شده است.


منبع:khabaronline.ir





تاریخ : یکشنبه 90/5/16 | 9:36 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">