سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.
توصیه هایی برای یک معضل همیشگی خانم ها
وقتی صحبت از موی صورت و بدن می‌شود همه خانم‌ها یک نظر دارند: «هرچه کمتر، بهتر» اما برای رسیدن به این هدف خانم‌ها را‌ه‌های متفاوتی را در پیش می‌گیرند...
برترین مجله اینترنتی ایران



وقتی صحبت از موی صورت و بدن می‌شود همه خانم‌ها یک نظر دارند: «هرچه کمتر، بهتر» اما برای رسیدن به این هدف خانم‌ها را‌ه‌های متفاوتی را در پیش می‌گیرند. خب این هم یک واقعیت است که نمی‌توان یک راه برطرف کردن موهای زائد را به عنوان «بهترین» شیوه برای تمام زنان نام برد. متخصصان این حیطه هم می‌گویند، به طور کلی می‌توان در مورد معایب یا فواید هر شیوه صحبت کرد اما از آنجایی که ویژگی‌های پوست و موی هر فرد با فرد دیگر فرق می‌کند، نمی‌توان با قطعیت در مورد تمام افراد جامعه صحبت کرد. به هر حال زمان، هزینه، نوع مو، نوع پوست و میزان تحمل درد در افراد مختلف متغیرهایی هستند که فرق می‌کنند و هر شخص باید خودش‌ یک شیوه را انتخاب کرده یا حتی چند شیوه را به طور ترکیبی انتخاب کند.


راهنمای زیر به شما کمک می‌کند تا در مورد تمام شیوه‌ها اطلاعاتی کسب کنید.



یک‌بار برای همیشه

لیزر

اصول:
شاید تمام خانم‌ها دوست داشته باشند اتفاقی بیفتد که آن‌ها دیگر مجبور نباشند فکر اصلاح موهای زائد خود باشند. این می‌تواند یک خبر خوب برای آن‌ها باشد. «دیویدجی گلدبرگ»، متخصص لیزر در مرکز پزشکی سن انوره در نیویورک و رئیس بخش تخصصی پوست در دانشگاه هکن ساک در نیوجرسی می‌گوید: «با چند جلسه لیزرتراپی می‌توان کاری کرد که خانم‌ها دیگر  نیازی به اصلاح مرتب موهای زائد خود نداشته باشند.»

دکتر «ناهید عباسی»، متخصص لیزرپوست و اعمال زیبایی پوست و مو در مرکز زیبایی برکلی هیتراست ومکانیسم عملکردی لیزر در زدودن موهای زائد را توضیح می‌دهد: «دراین شیوه طول امواج نوری بسیار پرانرژی پیگمان‌های داخل ریشه مو را هدف می‌گیرند و از بین می‌برند. درواقع گرمای تولید شده از این لیزر باعث از بین رفتن توانایی ریشه مو و نبود توانایی رشد کردن فولیکول‌های مو می‌شود. البته دکتر «هریسپانی اوهانیان»، پزشک متخصص پوست در پاراموس در آستین ویلخ می‌گوید: «افراد نباید این تصور را داشته باشند که در مدت کوتاه با لیزر تمام موهای زائد آن‌ها از بین می‌رود بلکه حتی ممکن است برای این کار به یک سال زمان نیاز باشد.»

یک توصیه:
 دکتر عباسی می‌گوید: «فقط در مراکز پزشکی معتبر عمل لیزر موهای زائد را انجام دهید.» او ادامه می‌دهد که در نیویورک و نیوجرسی فقط پزشکان مجاز به انجام لیزر پوست هستند و این کار نباید توسط افراد دیگر (مثلا تکنسین‌ها) انجام شود. او ادامه داد: «اگر دستگاه مناسب و کالیبره شده لیزر و فرد متخصص و آگاه به کار با دستگاه وجود نداشته باشد به سادگی ممکن است پوست فرد سوزانده شود.» این پزشک متخصص همچنین می‌گوید که حتما مراکزی که این کار را انجام می‌دهند باید حداقل 2 دستگاه لیزر، یکی برای پوست‌های روشن و یکی برای پوست‌های تیره داشته باشند تا براساس نوع پوست از دستگاه لیزر مناسب استفاده شود.

مناسب برای:
 دکتر گلدبرگ می‌گوید: «لیزر یک انتخاب مناسب برای پاها و بازوهاست زیرا می‌توان در یک جلسه بخش‌های وسیعی از بدن را لیزر کرد. در ضمن از لحاظ تئوریک لیزر بدون درد بوده و برای مناطق حساس مثل بازوها و زیربغل مناسب است.»

توجه:  قیمت لیزر بسیار بالاست و درواقع گران‌ترین شیوه برداشتن موهای زائد است. براساس گفته‌های دکتر عباسی‌، هر جلسه برداشتن موهای زائد توسط لیزر در نیویورک بین 100 تا 150 دلار و در نیوجرسی بین 75 تا 125 دلار هزینه دارد. در ضمن یادتان باشد که برای برداشتن موهای زائد کل بدن حداقل به 4 تا 6 جلسه لیزر و گاه حتی 10 تا 12 جلسه نیاز است. اما جالب است بدانید که افراد فعال در این حیطه می‌گویند که پول خرج کردن برای انجام لیزر کاری سودمند است زیرا شما یک‌باره مبلغی می‌پردازید اما تا آخر عمر دیگر نیازی به پرداخت هزینه خرید تیغ، اپی‌لیدی یا موم و مراجعه به مراکز زیبایی و سالن‌ها ندارید.



دم دستی ترین روش

اصلاح تراشیدن موها

اصول:
با حرکت‌دادن یک تیغ بر روی پوست‌تان موها را می‌برید و پوست‌تان را صاف و بدون مو می‌کنید. دکتر «نانسی دوگان»، متخصص جراحی‌های ترمیمی و زیبایی پوست در مونت‌کلر در این مورد می‌گوید: «بهترین کار این است که در همان آغاز استحمام، موهای‌تان را با تیغ بزنید نه در انتهای حمام‌کردن،‌ زیرا در این حالت به پوست فرصت نمی‌دهید تا آب به خود جذب کند و متورم شود و در نتیجه اصلاح را برای شما آسان‌تر می‌کند.»

یک توصیه:
برای پاهای‌تان بهترین کار این است که موها را در خلاف جهت رشد‌شان اصلاح کنید اما در مورد ران‌ها و کشاله‌ ران‌ این کار را نباید انجام داد و بهتر است که موها را در جهت رشد آن‌ها اصلاح کرد. دکتر دوگان می‌گوید: «موها در این ناحیه زبرتر و خشن‌تر هستند، در نتیجه با اصلاح قسمت بالا  برعکس جهت رویش موها باعث می‌شوید که موهای ناکامل افزایش یافته و میزان التهاب و حساسیت پوست افزایش یابد.» این متخصص در مورد موهای زیر بغل هم می‌گوید: «موهای این ناحیه در 4 جهت مختلف رشد می‌کنند و برای همین اصلاح آن‌ها سخت است اما بهترین کار این است که از یک کرم مخصوص اصلاح، استفاده کرده و موها را به سمت پایین اصلاح کنید.»

وسایل مورد استفاده:
«ملیسا آشتون»، متخصص زیبایی و بهداشت پوست در وست‌اورنج در کالیفرنیا می‌گوید: «بهتر است با استفاده از یک روغن پوستی که باعث نرم‌شدن موها و پوست می‌شود، اصلاح کنید.» او همچنین می‌گوید: «تیغ‌های جدید، به خصوص انواع 4‌تیغه که نوارهای اصلاح و مرطوب‌کننده پوست هم دارند، برای اصلاح مناسب هستند.»

بهترین نقاط برای اصلاح: پاها و زیر بغل

توجه: موها ممکن است حتی در عرض یک روز مجددا رشد کنند.



مناسب

استفاده از موم

اصول:
در این شیوه سنتی یک لایه نازک از موم گرم یا سرد روی پوست گذاشته می‌شود. سپس فرد یک نوار کاغذی یا چسب را روی پوست خود می‌چسباند و آن را خلاف جهت رشد موها می‌کند و این‌گونه موها از جای خود در می‌آیند. گاهی در این شیوه لایه نازکی از پوست هم همراه موها کنده می‌شود.خب، قاعدتا اولین چیزی که به ذهن می‌رسد درد ناشی از این حالت و آن احساس ناخوشایند درد هر بار کندن نوارهاست. دکتر «جان‌‌فورد»، متخصص زیبایی در مرکز یوروپین اسکین‌کر در نیوجرسی آمریکا توصیه می‌کند، برای این که در طی این کار درد کمتری بکشید بهترین کار این است که قبل از زدن موم به پوست، حتما سطح پوست خودتان را با یک لایه نازک از روغن‌ها و چرب‌کننده‌های پوستی بپوشانید و در ضمن از نوارهای کاغذی کوچک‌تر با تعداد بیشتر استفاده کنید. براساس گفته این پزشک،‌لایه محافظ چرب‌کننده پوست باعث می‌شود که موم به داخل پوست راه نیابد و فقط موها را در بر بگیرد و در نتیجه در زمان کندن نوارهای کاغذی، لایه پوستی کنده نشود.

یک توصیه:
 «نوال‌ناصر»، مسئول سالن زیبایی و آرایشی بیون‌دی‌اسپا که دیپلم مراقبت‌های پوستی دارد، می‌گوید: «اگر در خانه این کار را انجام می‌دهید باید مراقب این باشید مومی که استفاده می‌کنید، مدت زیادی در هوای آزاد نماند تا احتمال آلوده‌شدن آن به باکتری و سایر عوامل بیماری‌زا کاهش یابد. در ضمن نباید از نوارهای کاغذی برای بیشتر از یک نقطه استفاده کنید.» نوال ناصر می‌گوید: «به‌خصوص در سالن‌های آرایشی و زیبایی باید مراقب این موضوع باشید که از موم تازه و مورد استفاده قرار نگرفته و چسب‌های استریل که تاکنون مورد استفاده قرار نگرفته‌اند برای هر فرد استفاده شود. اگر وسیله مخصوص هر فرد برای دیگری استفاده شود، خطر انتقال بیماری‌های عفونی- پوستی از فردی به فرد دیگر وجود دارد.»

توجه: هر 2 یا 3 هفته یک‌بار باید مجددا این کار را انجام دهید.



وقتی برق به پوست‌تان وصل می‌کنید

الکترولیز

در دهه 80 ناگهان الکترولیز به محبوب‌ترین شیوه برداشتن موهای زائد بدل شد. خب، این شیوه از بین نرفته است و اگرچه شهرت و محبوبیت آن کاسته شده اما هنوز برخی زنان و دختران برای زدودن موهای زائد خود از آن استفاده می‌کنند. در واقع این شیوه تنها شیوه موثر در برداشتن موها به‌طورکامل به غیر از لیزر است. «سوزان رزن‌برگ» که دیپلم الکترولیز را دارد می‌گوید: «محل قرار گرفتن ریشه‌های مو و همین‌طور اعصاب و عروق خونی است که درواقع لایه‌ای است فولیکول‌های مو را تغذیه می‌کند، فرو برده می‌شود و سپس یک جریان الکتریکیز در این بخش به آن وصل می‌شود و این جریان الکتریکی باعث مرگ ناحیه پاپیلای مو و دیگر سلول‌های رشد یابنده اطراف فولیکول‌ مو می‌شود و این‌گونه باعث می‌شود که دیگر موها رشد نکنند.

مناسب برای:
 سوزان رزن‌برگ می‌گوید: «این شیوه را می‌توان برای زدودن تمام موهای زائد بدن به جز موهای داخل گوش و بینی استفاده کرد.» درضمن او متذکر می‌شود که این شیوه بهترین نتیجه را در مورد موهای تیره و زبر دارد زیرا یافتن این موها و فولیکول‌های آن‌ها ساده‌تر از موهای روشن و نازک است.

توصیه تکمیلی:
 در بین دفعات الکترولیز هرگز از شیوه‌های موم گذاشتن یا موچین استفاده نکنید زیرا با این شیوه‌ها ممکن است داخلی و زیرپوستی باشد و با این شکل یافتن آن‌ها و الکترولیز‌کردن فولیکول‌های آن‌ها سخت‌تر می‌شود.

باز نشر اختصاصی: مجله اینترنتی Bartarinha.ir






تاریخ : چهارشنبه 90/5/12 | 1:56 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">