سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.
چندی پیش مرتضی مهرزاد 244 سانتی بلندقدترین مرد ایران و اسیا که پیش از این او را درمجموعه ماه عسل دیدیم با حسین پرکاس 58 سانتی که از اهالی مرودشت است ملاقات کرد.
چندی پیش مرتضی مهرزاد 244 سانتی بلندقدترین مرد ایران و اسیا که پیش از این او را درمجموعه ماه عسل دیدیم با حسین پرکاس 58 سانتی که از اهالی مرودشت است ملاقات کرد.

 شایان ذکر است مرتضی مهرزاد در روستای اجاکله واقع در چالوس زندگی میکند و یکی از پاهای ایشان 15 سانت کوتاه تر از دیگری است.



منبع: بولتن





تاریخ : شنبه 90/8/28 | 8:13 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
زن میانسال وقتی متوجه شد که همسرش دچار حمله قلبی شده، خودش نیز سکته کرد و به کام مرگ فرو رفت.
زن میانسال وقتی متوجه شد که همسرش دچار حمله قلبی شده، خودش نیز سکته کرد و به کام مرگ فرو رفت.

این در حالی است که مرد میانسال 10دقیقه بعد از مرگ همسرش وقتی روی تخت بیمارستان قرار گرفته بود، جان خود را از دست داد. این ماجرای عجیب سحرگاه یکشنبه 22‌آبان‌ماه سال‌جاری در پایتخت اتفاق افتاد.

همزمان با مرگ این زوج میانسال، ماموران کلانتری102 پاسداران ماجرا را به قاضی شاهنگیان، بازپرس ویژه قتل تهران، گزارش کردند و برای بررسی‌های اولیه راهی بیمارستان شدند.شواهد حکایت از این داشت که این زن و شوهر به فاصله 10دقیقه از همدیگر و در اثر سکته قلبی جان باخته‌اند و به همین دلیل بازپرس شاهنگیان دستور انتقال اجساد به پزشکی قانونی را صادر کرد.

پسر این زن و شوهر در گفت‌وگو با همشهری گفت: پدرم 57ساله بود و سابقه بیماری قلبی داشت. ساعت 4صبح روز یکشنبه بود که حال پدرم بد شد.

عرق سردی روی پیشانی‌‌اش نشسته بود و قلبش درد می‌کرد. مادرم با دیدن این وضعیت بلافاصله با اورژانس تماس گرفت و چند دقیقه بعد، با آمدن آمبولانس، امدادگران گفتند که پدرم سکته قلبی کرده و باید او را به بیمارستان ببرند. مادرم نیز همراه پدرم سوار آمبولانس اورژانس شد و به بیمارستان رفت. من هم پشت سر آنها سوار بر خودروی شخصی‌ام به طرف بیمارستان حرکت کردم. وی ادامه داد: در بین راه همه‌‌اش دعا می‌کردم که اتفاق بدی برای پدرم نیفتد غافل از اینکه اتفاق بدتری در انتظار ماست.

 درست زمانی که به بیمارستان رسیدم صحنه‌ای دیدم که هرگز از یادم نمی‌رود. مادرم آن‌قدر نگران پدرم بود و غصه خورده بود که در مسیر بیمارستان و داخل اتاقک آمبولانس سکته کرده و دچار ایست قلبی شده بود. باورم نمی‌شد چنین اتفاقی برایش افتاده باشد چون اصلا مادرم مشکل قلبی نداشت.

خیلی شوکه شده بودم. خودم را به پزشکان اورژانس رساندم اما آنها گفتند که حمله قلبی مادرم آن‌قدر شدید بوده که هیچ کاری نتوانسته‌اند برای احیای او انجام دهند و او داخل آمبولانس جان باخته است.

مرد جوان ادامه داد: به‌دنبال مرگ مادرم، پدرم را به اورژانس بیمارستان انتقال دادند و عملیات احیا را شروع کردند اما او درست 10دقیقه بعد از مرگ مادرم روی تخت بیمارستان جانش را از دست داد. مرگ پدر و مادرم در کمتر از 10دقیقه ضربه شدیدی به من وارد کرد. آنها 34سال پیش با هم ازدواج کرده بودند و در همه این سال‌ها در کنار هم بودند و در یک روز هر دوی آنها تسلیم مرگ شدند و از کنار من و دو خواهرم رفتند.

پرونده در پزشکی قانونی

بازپرس شاهنگیان نیزگفت: بعد از این اتفاق عجیب، پرونده در اختیار پزشکی قانونی قرار گرفت تا پس از آزمایش‌های لازم، علت اصلی مرگ این زوج مشخص شود.

منبع: همشهری





تاریخ : شنبه 90/8/28 | 8:11 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
زنی جوان در دادگاه خانواده حضور یافت که چهره‌اش مسن‌تر از سن حقیقی‌اش به نظر می‌آمد. رییس شعبه از این زن جوان خواست تا دلیل ارائه دادخواست طلاق را توضیح دهد.
زنی جوان در دادگاه خانواده حضور یافت که چهره‌اش مسن‌تر از سن حقیقی‌اش به نظر می‌آمد. رییس شعبه از این زن جوان خواست تا دلیل ارائه دادخواست طلاق را توضیح دهد.

او گفت: شاید از معدود کسانی باشم که با نارضایتی کامل دادخواست طلاق را به دادگاه ارائه کرده‌ام زیرا به همسرم علاقه‌مند هستم اما به دلیل ترس از حرف دیگران راضی به این امر شدم.

وی ادامه داد: از اوایل ازدواج به شدت به همسرم علاقه‌مند بودم و حتی تا امروز ذره‌ای از علاقه‌ام به او کم نشده است اما همسرم از علاقه شدید من نسبت به خودش با خبر شده و از آن سوء استفاده می‌کند. این بزرگ‌ترین نقطه ضعف من در زندگی است که همسرم هر کاری می‌خواهد انجام می‌دهد و من سکوت کنم.

زن جوان اضافه کرد: از همان اوایل ازدواج بیش از حد به همسرم محبت می‌کردم. هر روز صبح که می‌خواست به محل کارش برود کفش‌هایش را مقابل پاهایش جفت می‌کردم. حتی روزهایی که با یکدیگر دعوا می‌کردیم، باز هم از انجام این کار امتناع نمی‌کردم.

وی مدعی شد: بعد از گذشت دو سال از زندگی‌مان متوجه شدیم که نمی‌توانیم فرزندی داشته باشیم. با اینکه من واقعا علاقه‌مند بودم حس مادری را تجربه کنم اما به دلیل علاقه‌ای که به همسرم داشتم، زندگی با او را به داشتن فرزند ترجیح دادم.

این زن که 26 سال سن داشت، افزود: با همه مشکلات کنار آمدم و نگذاشتم این مشکلات کمرم را خم کند اما همسرم تمام محبت‌های من را در 6 سال زندگی مشترک نادیده گرفت. گاهی اوقات به این نتیجه می‌رسم که محبت‌های بیش از حد من باعث به وجود آمدن مشکلات در زندگی‌مان شد.

مرد جوان نیز در حالی که به آرامی مقابل قاضی دادگاه نشسته بود، گفت: همسرم فردی مهربان است اما مهربانی بیش از حد او گاهی اوقات مرا به مرز جنون می‌رساند. او فکر می‌کند که من کودک هستم و او وظیفه دارد از من نگهداری کند.

وی که 29 سال سن داشت، ادامه داد: من هم به همسرم علاقه‌مند بودم اما نمی‌توانستم همانند او ابراز علاقه کنم. او با این تفکر اشتباه زندگی‌مان را خراب کرد. از کارها و رفتارش خسته شدم. به همین دلیل از او خواستم که دادخواست طلاق بدهد تا در میان اقوام و دوستان آبرویش حفظ شود و همه فکر کنند او من را نمی‌خواهد، نه من او را.

مرد جوان با بیان اینکه می‌خواهم هرچه زودتر از این زندگی رهایی پیدا کنم، افزود: همسرم چند سال با اینکه می‌دانست مشکل بچه‌دار نشدنمان از من است، در کنارم به زندگی ادامه داد اما وقتی محبت‌های بیش از حد او را می‌دیدم، بیشتر از او فاصله می‌گرفتم. گاهی اوقات دچار عذب وجدان می‌شدم. می‌خواهم از او جدا شوم تا راحت‌تر به زندگی ادامه دهم.

 قاضی دادگاه بعد از شنیدن ادعاهای این زوج، ابتدا از آنان خواست با رفتن نزد مشاور از جدایی صرف نظر کنند اما مرد مصمم به طلاق بود و به این ترتیب رییس شعبه رای به طلاق داد.

منبع: ایسنا 





تاریخ : شنبه 90/8/28 | 8:9 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
دانشگاه هاروارد در مطالعه ای جدید نام پنج رشته تحصیلی در آمریکا که می تواند در آینده شغل دانشجویان را تضمین کرده و به منبعی برای درآمدسازی تبدیل شود را اعلام کرده است.
دانشگاه هاروارد در مطالعه ای جدید نام پنج رشته تحصیلی در آمریکا که می تواند در آینده شغل دانشجویان را تضمین کرده و به منبعی برای درآمدسازی تبدیل شود را اعلام کرده است.
بسیاری از دانشجویان به این امید وارد دانشگاه ها می شوند که پس از فارغ التحصیلی بتوانند از رشته ای که در آن تحصیل کرده اند، پول درآورند، امیدی که در بیشتر موارد به واقعیت نمی پیوندد. با اینهمه بر اساس بررسی جدید دانشگاه هاروارد از بازار کار و رشته های دانشگاهی متناسب با آن، گزینه های تحصیلی وجود دارند که می توانند آینده شغلی دانشجویان را تضمین کنند.
بر اساس مطالعه ای که توسط تحلیلگران دانشگاه هاروارد انجام شده آموزش مبتنی بر اشتغال بهترین شیوه برای اکثریت جوانان است تا بتوانند خود را برای آینده آماده کنند. بر اساس گزارش این تحقیق با نام "مسیر موفقیت” رویکرد مبتنی بر اشتغال در آموزش عالی برای بسیاری از دانشجویان رشته های پزشکی، وکالت و معماری بسیار تاثیرگذار است اما می تواند به دیگر دانشجویان نیز کمک کند.
این گزارش رشته های تحصیلی مبتنی بر اشتغالی که در آینده و پس از فارغ التحصیلی می توانند در جهان حقیقی به عنوان منبع قابل اعتماد درآمد زایی به کار گرفته شوند را به این ترتیب معرفی کرده است:
رشته اول: لیسانس مدیریت تجاری
بر اساس آمار انجمن ملی دانشکده ها و کارفرماها در حدود 52 درصد از کارفرمایان استخدام فارغ التحصیلان در این رشته را در برنامه های خود دارند. از میان فارغ التحصیلان این رشته در حدود 25 درصد در سمت مدیریت، 18 درصد در بخش فروش و 18 درصد در بخش مالی مشغول به کار می شوند، همچنین 12 درصد در بخش اداری و 6 درصد در بخش تجاری به کار گرفته می شوند.
رشته دوم: کاردانی مطالعات پارالگال یا دستیاری حقوقی
این رشته می تواند برای دانشجو زمینه دستیابی به اطلاعات کافی برای کمک به یک وکیل در زمینه تحقیقات حقوقی را فراهم آورد. بر اساس گزارش وزارت کار آمریکا، این رشته رایج ترین مسیر در به دست آوردن یک شغل حقوقی است. این رشته شامل درسهایی در زمینه تحقیقات حقوقی و نحوه به کارگیری از رایانه ها و نرم افزارها در انجام این مطالعات است.
رشته سوم: لیسانس فناوری اطلاعات و سیستمهای اطلاعاتی
فناوری به واسطه بهبود کارایی و رفع مشکلات تجاری در حال متحول کردن جهان است و در صورتی که فردی بخواهد در این تحول سهیم باشد باید لیسانس این رشته را به دست آورد. در این رشته دانشجویان مباحثی از قبیل سیستمهای عامل، راه حلهای شبکه و کاربردهای اینترنتی را مطالعه خواهند کرد، این در حالی است که بر اساس گزارش هاروارد، مدیران فناوری در حال حاضر از احتمال کمبود متخصص در این رشته ابراز نگرانی می کنند.
از میان تمامی کسانی که در این رشته به تحصیل می پردازند، 48 درصد در زمینه رایانه ها، 17 درصد در زمینه مدیریتی، 8 درصد در بخش اداری، پنج درصد در بخش تجاری، و چهار درصد در بخش فروش به کار گرفته خواهند شد.

رشته چهارم: لیسانس بازاریابی/ارتباطات
دانشجویان در این رشته می توانند مهارتهای ارتباطی خود را به شدت قدرت ببخشند، در این دوره مباحثی مانند تجارت، رسانه های اجتماعی، تبلیغات، روابط عمومی و فروش مورد بررسی قرار خواهند گرفت.
رشته پنجم: کاردانی پیراپزشکی
دانشجویان با تحصیل در این رشته می توانند مهارتهای کلاسی و آزمایشگاهی خود را بالا برده و در آینده در کلینیک یا دفتر پزشکان به عنوان دستیار به کار مشغول شوند. دوره های پیراپزشکی دروسی از قبیل آناتومی، اصطلاحات پزشکی، حسابداری و کارپردازی بیمه را شامل خواهد شد و دانشجویان در عین حال تکنیکهای آزمایشگاهی، بالینی و فرایندهای تشخیصی را فراخواهند گرفت.
منبع: مهـــــر





تاریخ : شنبه 90/8/28 | 7:54 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
سبک شناسی
ژاپن کشوری باستانی، پر رمز و راز با فرهنگی غنی است. آداب و رسوم ژاپنی‌ها بسیار پیچیده و شاید کمی عجیب و غریب است. در واقع آنها شبیه هیچ ملت یا قوم دیگری نیستند؛ پس چه دلیلی، افراد زیادی را در مناطق مختلف جهان به سوی دکوراسیون ژاپنی متمایل کرده است؟

برترین مجله اینترنتی ایران


 

 

ژاپن کشوری باستانی، پر رمز و راز با فرهنگی غنی است. آداب و رسوم ژاپنی‌ها بسیار پیچیده و شاید کمی عجیب و غریب است. در واقع آنها شبیه هیچ ملت یا قوم دیگری نیستند؛ پس چه دلیلی، افراد زیادی را در مناطق مختلف جهان به سوی دکوراسیون ژاپنی متمایل کرده است؟ پاسخ این سوال در نظم و سادگی دکوراسیون ژاپنی است. مردم ژاپن در تمام امور زندگی خود به نظم و ترتیب و ایجاد هارمونی اهمیت بسیاری می‌دهند، تا آنجا که حتی متضاد هر چیزی را به‌عنوان متعادل‌سازنده آن می‌نگرند. چنان که روز و شب در تکامل و توالی یکدیگرند. هر عنصری در دکوراسیون ژاپنی با تفکر و تعمق بسیار انتخاب می‌شود.


رنگ‌ها به‌صورت خالص و به تعداد کم در هر محیط دیده می‌شود. ژاپنی‌ها معمولا از رنگ‌های خنثی و گروه‌های رنگی محدودی استفاده می‌کنند. رنگ سفید و سیاه و همچنین قرمز خالص، صورتی، آبی و سبز در سبک ژاپنی کاربرد زیادی دارد. علاوه بر رنگ، بافت اشیاء دارای اهمیت بسیاری است. برای تاکید بیشتر، از بافت‌های متضاد در تلفیق با یکدیگر استفاده می‌شود، بافت نرم در کنار بافت زبر، براق در کنار مات و صاف و برجسته در کنار هم نقطه‌ای کانونی را برای ناظر فراهم می‌کند.


   

از عناصر طبیعی مانند چوب و سنگ در خانه‌های ژاپنی استفاده زیادی می‌شود. انواع پارچه و کاغذهای ساخته شده از ساقه برنج، چینی‌های اصیل، گیاهان طبیعی و ... در دکوراسیون ژاپنی اهمیت بسیاری دارند.


   

اگر قصد دارید منزل‌تان را به سبک دکوراسیون ژاپنی دربیاورید، اولین توصیه رهایی از لوازم اضافی و زدودن هرگونه شلوغی است. وضعیت انبار و کمدها و کابینت‌ها را بررسی و وسایلی را که واقعا لازم ندارید حذف کنید؛ می‌توانید این وسایل را بفروشید یا به کسی هدیه دهید یا حتی کاربرد دیگری برای استفاده از آن بیابید. پس از این مرحله نوبت آن است که مهمترین عامل در دکوراسیون ژاپنی را وارد منزل‌تان کنید. در واقع آنچه ما ایرانی‌ها باید از سبک ژاپنی یاد بگیریم نظم و ترتیب است. این نظم و ترتیب تنها در چیدمان ظاهری خانه نیست، بلکه باید در هر گوشه از منزل رعایت شود.

انتخاب مبلمانی با رنگ‌های خنثی و طبیعی با اشکالی ساده و بدون پیچیدگی، ساختهشده از مواد طبیعی، حداقل گام برای نزدیک شدن به سبک ژاپنی است. البته تغییر معماری داخلی منزل همیشه امکان‌پذیر نیست؛ ولی اگر امکان تغییراتی بیشتر در چیدمان یا خرید چند وسیله را دارید، حتما از نکات مثبت معماری ژاپنی استفاده کنید. انتخاب درهای کشویی و بازشوهای متعدد، نه تنها در بیشتر شدن مساحت منزل موثرند بلکه مشکلات چیدمان و تردد در مسیرها را نیز حل می‌کنند. به‌طور مثال در اتاق‌خوابی به مساحت 9 تا 12 متر، قرار دادن یک تخت‌خواب دو نفره، میز آرایش و صندلی آن، پاتختی و احتمالا چند وسیله کوچک دیگر حتی اگر امکان‌پذیر باشد، مشکلات فراوانی در تردد و استفاده از کمدهای دیواری یا کشوها و وسایل به‌وجود می‌آورد، بنابراین سبک ژاپنی در اتاق‌خواب‌های کوچک بسیار موثر است.

در سبک ژاپنی، معمولا وسایل دارای چند کاربرد هستند که باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شوند. درهای کشویی کمدها مشکل کمبود فضای کافی برای بازشوها را حل می‌کنند. مبلمان کوتاه ژاپنی با افزایش ارتفاع دید فضا را بازتر و بزرگ‌تر از آنچه هستند نشان می‌دهند. برای کف‌پوش‌ سطوح سخت، از پارکت‌های چوبی، سنگ یا سرامیک براق استفاده کنید. اگر امکان تعویض کف‌پوش‌ها را ندارید، برای پوشش نرم اتاق‌ها فرش یا موکت‌های ساده با نقوش کم و بزرگ را انتخاب کنید. 

طرح محبوب دکوراسیون ژاپنی شکوفه گیلاس است، این طرح روی دیوارها، پارچه‌ها، باسمه‌ها و ظروف استفاده  می‌شود. به‌جای نقاشی‌های سیاه و سفید ژاپنی روی کاغذهای ساخته‌شده از ساقه برنج، می‌توانید روی حصیرهای بسیار ظریف که در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف در بازار موجود است نقاشی‌هایی با طرح‌ها و موضوعات ایرانی بکشید، اگر با هنر نقاشی آشنایی ندارید، از روش‌هایی مانند استنسیل یا مهرهای مختلف استفاده کنید. ژاپنی‌ها نیز مانند ایرانیان به خوشنویسی علاقه بسیاری دارند. اگر به تابلوهای خوشنویسی علاقه دارید انواع بدون تذهیب و نوشته شده روی کاغذهای ساده را انتخاب کنید. در کنار هم قرار دادن خط فارسی و خط ژاپنی نیز کاری نوگرایانه و بدیع خواهد بود.

ژاپنی‌ها معمولا برای هر اتاق نقطه کانونی به‌خصوصی را در نظر نمی‌گیرند، بلکه لوازم مورد‌علاقه خود را به‌صورت مجموعه در اتاق‌ها می‌چینند. این مجموعه‌ها شامل وسایلی مانند ظروف، گیاهان سبز، صنایع دستی و حتی سنگ یا قطعات چوب است. نظم هندسی در دکوراسیون ژاپنی کاملا قابل مشاهده است. اگر مجموعه‌ها را به‌صورت فرد استفاده کنید، نشانگر نزدیکی به طبیعت و نظم خواهد بود. از این قانون پیروی کرده و عناصر ایرانی مورد نظرتان را با این روش گردآوری کنید.

یکی از عناصر دکوراسیون ژاپنی که می‌توانید با کمی تغییر در منزلتان استفاده کنید پاراوان‌های چوبی با ترکیب چوب و کاغذ است. اگر قصد استفاده از این پاراوان‌ها را دارید انواع ساده آن با نقوش نزدیک به طبیعت را انتخاب کنید. بادبزن‌ها و چترهای ژاپنی نیز عناصر جالبی برای تزئین داخلی، حیاط، باغ و فضای سبز هستند.

درختان بن‌سای را فراموش نکنید، آنها با زیبایی و لطافت خاص خود دکوراسیون منزلتان را زیباتر می‌سازند. گیاهی که در ایران به نام لاکی بامبو شناخته شده است نیز عنصری آشنا برای دکوراسیون‌های شرقی است. تعداد استفاده از بامبوها مفهوم خاصی در فرهنگ‌های آسیایی دارد، معمولا آنها را در مجموهای سه، پنج یا 9تایی استفاده می‌کنند.

در فرهنگ ژاپنی، میزهای کوتاه و تشکچه برای نشستن استفاده می‌شوند، اگر در گوشه‌ای از منزل‌تان جایی برای قرار دادن چنین میزی دارید توصیه می‌کنیم حتما از آن استفاده کنید. کودکان نشستن پشت چنین میزهایی را دوست دارند. برای رویه تشکچه‌ها از پارچه‌های ساتن طرح‌دار استفاده کنید، گرچه پارچه‌های ابریشم بسیار زیباتر هستند ولی نظافت آنها بسیار دشوار است.

در انواع ژاپنی این میزهای کوتاه، گرمکنی برای تهیه چای وجود دارد، می‌توانید به‌جای آن از قوری‌هایی که دارای گرم‌کن با محفظه شمع‌سوز هستند استفاده کنید. برای دکوراسیون آشپزخانه به سبک ژاپنی از ظروف چینی با طرح‌های مناسب استفاده کنید، می‌توانید مجموعه‌ای از کاسه‌ها، بشقاب‌های کوچک تخت، چوب‌های غذاخوری و یک رومیزی ساتن را همانند عنصری هنری روی کانتر یا میز آشپزخانه قرار دهید. سعی کنید وسایل تزئینی در هر اتاق جنبه کاربردی نیز داشته باشد، عودسوزها یا اسانس‌سوزهایی را به‌کار ببرید که جاشمعی هم داشته باشند، نور ملایم شمع‌ها و رایحه عود و اسانس تاثیر مثبتی بر افراد دارند و باعث آرامش می‌شوند.

همان‌طور که در مقالات قبلی نیز اشاره شد، برای اضافه کردن عناصر ایرانی نیازی به حذف یا افزودن تمامی نشانه‌های یک سبک خاص وجود ندارد، مثلا اگر رنگ‌های خالص سبک ژاپنی را نمی‌پسندید می‌توانید آنها را با رنگ‌های مورد علاقه خودتان عوض کنید، البته در این صورت باید فرم‌ها را حفظ کنید تا از سبک مورد نظر خیلی دور نشوید. ژاپنی‌ها از لباس‌های قدیمی که کیمونو نام دارند برای تزئین دیوار استفاده می‌کنند، اگر می‌خواهید کمربندهای پهن ژاپنی را به عنوان رومیزی استفاده کنید، پیشنهاد می‌شود خودتان نمونه‌ای از آن را بسازید. فرم و اندازه کمربند را تغییر ندهید ولی به‌جای پارچه‌هایی با طرح‌های ژاپنی، از طرح‌های آشناتر استفاده کنید. نقاشی باتیک یکی از مناسب‌ترین روش‌ها برای تهیه پارچه‌هایی با طرح دلخواه است. نقاشی‌هایی با موضوع طبیعت، تغییر فصل‌ها، گل‌ها و برگ‌های سبز را برای تزئین دیوارها استفاده کنید. در فصل تابستان که گل‌های طبیعی در انواع گوناگون وجود دارند آنها را برای تزئین منزلتان به‌کار ببرید.

شرقی‌ها به استفاده از عناصر اولیه در دکوراسیون تمایل دارند. در سبک ژاپنی نیز استفاده از عناصر آب، چوب، آتش و خاک یا لوازمی که نمادی از عناصر اولیه باشند دیده می‌شود. چند پیشنهاد برای استفاده از عناصر اولیه یا نمادی از آنها را در ذیل ارائه می‌کنیم، با ذوق و قریحه شخصی خود می‌توانید نمونه‌های دیگری نیز بیابید و در دکوراسیون منزل‌تان استفاده کنید:

برای عنصر آب از آبنماهای آپارتمانی، آکواریوم و آینه استفاده کنید. ماهی‌های طلایی در فرهنگ ژاپنی جایگاه ویژه‌ای دارند. پس اگر آکواریومی با ماهی‌های طلایی دارید قسمتی از سبک ژاپنی را در منزل‌تان خواهید داشت.

در شرق آتش نمادی از پاکی است. اگر شومینه خانه شما از نوع باز است، حتما در روزهای سرد سال از آتش ملایم آن بهره گیرید. اگر در خانه شومینه ندارید، می‌توانید از تعدادی شمع با رنگ و شکل مورد علاقه‌تان استفاده کنید. وسایل دکوری به رنگ قرمز تداعی‌گر نماد آتش است.

برای افزودن عنصر چوب علاوه بر وسایل چوبی از گیاهان استفاده کنید. ظروف سفالی نمادی از خاک هستند. از سنگ‌های رودخانه‌ای نیز می‌توانید به‌صورت دکوراتیو استفاده کنید.

یک بادآویز که دارای صدایی آرامش‌بخش است جلوی در ورودی یا پنجره بیاویزید، انواعی که از چوب بامبو ساخته شده‌اند به انواع فلزی و کریستالی ارجحیت دارند، زیرا به سبک ژاپنی نزدیکتر بوده و صدای آرامی دارند. سعی کنید در استفاده از وسایل جانبی به حداقل اکتفا کنید. هدف اصلی از تلفیق سبک ژاپنی و عناصر ایرانی افزودن نظم و هماهنگی است.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها






تاریخ : شنبه 90/8/28 | 7:50 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
عادت کرده‌اید که همیشه کلیدواژه‌ها را وارد سرویس جستجوی گوگل کنید، روی نتایج کلیک کنید و پی کارتان بروید؟ تصور می‌کنید که نمی‌شود در همین سرویس جستجوی گوگل، چیزهای سرگرم‌کننده‌ای پیدا کرد؟
عادت کرده‌اید که همیشه کلیدواژه‌ها را وارد سرویس جستجوی گوگل کنید، روی نتایج کلیک کنید و پی کارتان بروید؟ تصور می‌کنید که نمی‌شود در همین سرویس جستجوی گوگل، چیزهای سرگرم‌کننده‌ای پیدا کرد؟
نه! در این پست 6 حقه کوچک را با هم مرور می‌کنیم که بی‌شک دقایقی سرگرمتان خواهد کرد.
نخست، شما باید با کلیک بر روی آیکون چرخ‌دنده در بالا و سمت راست صفحه جستجوی گوگل، ویژگی جستجوی بی‌درنگ یا instant search را خاموش کنید. توجه کنید که در همه موارد زیر باید روی I’m feeling lucky کلیک کنید.
1- جاذبه گوگلی: جستجو کنید: Google gravity
2- گوگل اریب می‌شود: جستجو کنید: Askew
3- بزرگ شدن فونت گوگل: جستجو کنید: Epic Google
4- کوچک شدن گوگل: جستجو کنید: Weenie Google
5- هک شدن گوگل: جستجو کنید: Google Hacker
6- کاری کنید که گوگل برایتان پشتک وارو بزند: این بار جستجو کنید : do a barrel roll و صحنه را شاهد باشید! در این مورد خاص روی I’m feeling lucky کلیک نکنید و همان جستجوی ساده را بکنید.
منبع: 1پزشک





تاریخ : شنبه 90/8/28 | 7:46 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
هر شایعه‌ای را باور نکنید
دئودورانت‌ها، دهان شویه‌‌ها و برخی مواد‌غذایی و دارویی تنها بخش کوچکی از موادی هستند که هر روز با آن‌ها سروکار داریم. شاید غیرمعقول به‌نظر برسد ولی شناخت همین مواد ساده اما بسیار مهم و اجتناب از مصرف بیش از حد آن‌ها از فاکتور‌های مهم در پیشگیری از ابتلا به انواع سرطان محسوب می‌شود.
برترین مجله اینترنتی ایران


دئودورانت‌ها، دهان شویه‌‌ها و برخی مواد‌غذایی و دارویی تنها بخش کوچکی از موادی هستند که هر روز با آن‌ها سروکار داریم. شاید غیرمعقول به‌نظر برسد ولی شناخت همین مواد ساده اما بسیار مهم و اجتناب از مصرف بیش از حد آن‌ها از فاکتور‌های مهم در پیشگیری از ابتلا به انواع سرطان محسوب می‌شود. با این راهکار‌های ساده به فکر پیشگیری از سرطان باشید، از باور‌های اشتباه خود در مورد سرطان دوری کنید و به سادگی از یک زندگی بدون بیماری لذت ببرید.




با خیال راحت این دارو‌ها را مصرف کنید

دارو‌های حاوی استاتین

شایعه: استاتین نوعی داروی کاهنده کلسترول و فشار خون است. دانشمندان طی تحقیقاتی که در سال 2007 روی تعدادی از مصرف‌کنندگان انواع دارو‌های حاوی استاتین از قبیل (لوواستاتین، سیمواستاتین، اتورواستاتین) انجام دادند، دریافتند که خطر ابتلا به انواع سرطان‌ها مانند سرطان سینه، روده بزرگ و پروستات در افرادی که از دارو‌های حاوی استاتین در مقادیر بالا استفاده می‌کنند، بیشتر از سایر افراد است.

واقعیت مسئله: طبق بررسی‌های دقیق 15 کلینیک پزشکی روی این داروها، مشخص شد که افرادی که طبق تجویز پزشکان خود و برای کاهش خطرات ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی از این دارو‌ها استفاده می‌کنند، دچار سرطان نمی‌شوند.



زیادی شیرین نباشید

شیرین کننده‌‌های مصنوعی

شایعه: طی بررسی‌هایی که روی انواع مختلف نوشابه و شیرین‌کننده‌‌های موجود در آن‌ها انجام شده، دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که شــــیرین‌کننده‌‌های مصــــنوعی مانند (سایکلامیت) خطر ابتلا به سرطان را تا حد زیادی افزایش می‌دهند. برای حل این مشکل «ساخارین» در موادغذایی به جای شیرین‌کننده‌‌های مصنوعی به‌کار برده شد. تحقیقات جدید انجام شده در خصوص عملکرد «ساخارین» در بدن نشان داد، تمام محصولات حاوی ساخارین نیز سبب سرطانی شدن سلول‌‌ها و ایجاد تومور‌های خطرناک در بدن می‌شوند.

واقعیت مسئله: براساس تحقیقات موسسه ملی سرطان آمریکا و تحقیقات انجمن متخصصان تغذیه کانادا هیچ مدرکی مبنی بر این‌که تنها علت بروز سرطان در برخی افراد همین شیرین کننده‌‌های مصنوعی است که در دست نیست اگرچه در بسیاری از کشور‌ها استفاده از این مواد منع شده و این مواد در بسیاری از مواقع باعث بروز سرطان در مصرف کننده‌‌ها شده اما در این بین آسپارتام بی‌ضرر‌ترین شیرین کنند‌ه‌ای است که با وجود بررسی‌های موشکافانه هنوز مدارکی علیه آن و سرطان‌زا بودن آن مشهود نیست. دانشمندان بسیاری در سراسر دنیا تصمیم گرفتند تا عوارض آسپارتام را مورد بررسی قرار دهند و در این مورد اعلام نتیجه کنند. تحقیقات این دانشمندان که اغلب در نشریات پزشکی معتبری چون مجله پزشکی «نیوانگلند» و مجله پزشکی «بریتانیا» منتشر شده است نشان داد که برای سرطان‌زا بودن این ماده هیچ مدرک معتبری وجود ندارد اما استفاده زیاد از تمامی شیرین کننده‌‌های مصنوعی قطعا خطراتی را به‌دنبال خواهد داشت، پس در مصرف آن‌ها دقت کنیـــد.



لطفا محلول دهان شویه‌تان را نخورید

دهان شویه‌‌ها

شایعه: تعدادی از مطالعات نشان می‌دهند که دهان شویه‌‌های حاوی اتانول احتمال ابتلا به سرطان دهان را افزایش می‌دهند. عد‌ه‌ای از دانشمندان بر این باورند، اتانول بافت‌‌های دهانی را در برابر مواد سرطان‌زا مانند سیگار، آسیب‌پذیر می‌کنند.

واقعیت مسئله: دانشـــمندان طی تحقیقات گسترد‌ه‌ای دریافتند که هیچگاه نمی‌توان دهان شویه‌‌های مختلف را با هم مقایسه کرد و با ایجاد مرز بین انواع آن‌ها، با قاطعیت اعلام کرد، گروهی از آن‌ها به‌شدت سرطان‌زا و گروهی دیگر کاملا بی‌خطر هستند. طبق گفته‌‌های متخصصان، اسـتفاده از دهان شویه‌‌ها بهتر است متناسب با نوع مصرف، چند روز در میان به‌صورت قرقره کردن باشد و از خوردن آن خودداری شود، افراد سیگاری یا افرادی که سابقه سرطان دهان در خانواده آن‌ها وجود داشته یا خطر ابتلا به سایر سرطان‌ها از جمله سرطان ریه را دارند بهتر است از انواع دهان‌شویه‌‌های بدون اتانول استفاده کنند.



حالا کمتر صحبت کنید، اشکالی دارد؟

تلفن همراه

شایعه: مدت‌ها پیش، فردی مدعی شد که استفاده از تلفن‌همراه دلیل مبتلا شدن او به سرطان مغز است و به‌تدریج عده زیادی به این باور رسیدند که تلفن‌های همراه خطرات بسیار جدی و جبران ناپذیری را برای مغز به همراه دارند.

واقعیت مسئله: طبق مطالعات انجام شده در سال 2010 هیچ مدارکی مبنی بر سرطان‌زا‌ بودن یا نبودن تلفن همراه ارائه نشده است. دانشمندان با مطالعه روی 13 هزار جوان دریافتند که استفاده از تلفن همراه، خطر ابتلا به سرطان را در این افراد فقط مقدار بسیار اندکی افزایش می‌دهد اما به‌طور کلی کسانی که از تلفن همراه استفاده می‌کردند نسبت به افرادی که اصلا از تلفن همراه استفاده نمی‌کردند و رفتار‌های پرخطر دیگری داشتند، کمتر در معرض خطر بودند.



فعلا بی‌خطر

ضد‌عرق‌‌ها و دئودورانت‌‌ها

شایعه: مدت‌ها پیش ایمیلی تحت عنوان خطرات جدی و زیانبار دئودورانت‌‌ها و اثرات آن‌ها روی بروز سرطان سینه بین زنان دست به دست چرخید از آن موقع به بعد، مطالعات محدودی در این زمینه انجام شد وعده‌ای اعلام کردند، آلومینیوم موجود در ضدعرق‌‌ها و دئودورانت‌‌ها که «پارابن» نامیده می‌شود مانند هورمون استروژن عمل کرده و استفاده بیش از حد آن خطر ابتلا به سرطان سینه را در زنان افزایش می‌دهد.

واقعیت مسئله: دانشمندان در نمونه‌‌های بافت‌‌های سرطانی ماده «پارابن» را یافته‌اند و این مسئله نشان می‌دهد، افراد بسیاری که 99 درصد جمعیت جامعه را تشکیل می‌دهند در معرض مواد حاوی «پارابن» مانند مواد آرایشی ـ بهداشتی گوناگون و موادغذایی قرار دارند اما تنها تعداد کمی از مدارک علمی وجود دارند که سرطان‌زا بودن این مواد را به‌طور حتمی تایید می‌کنند. طبق گفته‌‌های دانشمندان و موسسات پژوهشی برای بررسی مضرات این ماده نیاز به تحقیقات بسیار گسترده داریم و در حال حاضر طبق آخرین گزارشات، استفاده از انواع اسپری خطر ابتلا به سرطان سینه را بالا نخواهد برد.





تاریخ : شنبه 90/8/28 | 7:45 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
پوست شما یک کارخانه فعال است
گر از شما بپرسند، بزرگ‌ترین بافت بدن شما کدام است چه پاسخی می‌دهید؟ شاید بسیاری از مردم ندانند که این بافت پوست است. عضوی مهم در بدن که اما گاهی وجودش را فراموش می‌کنیم.با خواندن این مطلب نکته‌های بسیاری در مورد پوست خود خواهید دانست.
برترین مجله اینترنتی ایران

اگر از شما بپرسند، بزرگ‌ترین بافت بدن شما کدام است چه پاسخی می‌دهید؟ شاید بسیاری از مردم ندانند که این بافت پوست است. عضوی مهم در بدن که اما گاهی وجودش را فراموش می‌کنیم. پوست یک مرکز تاسیساتی بزرگ چند منظوره است که سلامت و شادابی و عملکرد صحیح آن می‌تواند در تمام بخش‌های زندگی روزمره تاثیری انکار‌ناپذیر داشته باشد. با هم نگاهی خواهیم داشت به اعمال این دستگاه و راه‌های تامین سلامت آن. با خواندن این مطلب نکته‌های بسیاری در مورد پوست خود خواهید دانست.



سیستم خنک‌کننده بدن را تمیز نگه دارید
  • اسم فنی: غدد عرق

در عمده بخش‌های بدن حضور داشته و مستقیم در لایه اپیدرم(درونی‌ترین لایه پوست) پوست باز می‌شوند و قادر هستند زمانی که درجه حرارت بدن موقع ورزش بالا می‌رود، مایع عرق را به سرعت به سطح پوست برسانند. وقتی این مایع بخار می‌شود شما را خنک می‌کند. همین جریان است که باعث می‌شود، لباس شما خیس شود و اعصاب‌تان به هم بریزد!

حفاظت پوستی: راه‌های خروج را تمیز نگه دارید. عرق مایعی شامل آب، نمک و الکترولیت است که تعادل مایعات بدن را حفظ می‌کند. اگر غدد عرق مسدود نباشند این فرآیند بسیار موثرتر خواهد بود و به‌عبارت دیگر شما کمتر عرق خواهید کرد. وقتی در یک محیط گرم بوده‌اید حتما با دقت پوست خود را تمیز کنید تا جرم و آلودگی مسیرهای خروج عرق را مسدود نکند.



ورزش کنید، برای زیبایی پوست‌تان
  • اسم فنی: چربی زیر جلدی

به این قسمت ناحیه زیرپوستی هم می‌گویند. لایه بین پوست و استخوان که مثل یک بالشک بین این بخش قرار گرفته تا شدت ضربات وارد شده را گرفته و در زمستان سرمای هوا را کاهش داده و همچنین نقش ذخیره انرژی بدن را نیز برعهده دارد. اگر مقدار این چربی زیاد شود آن‌وقت در آن ناحیه بدن چاقی اتفاق می‌افتد.

حفاظت پوستی: روی تردمیل بروید. اگر 3بار در هفته، هر بار 20 دقیقه روی تردمیل بدوید استحکام و مقاومت پوست افزایش پیدا می‌کند. پوستی که ورزش نکرده باشد نازک‌تر و شکننده‌تر است. با ورزش، پوست روی استخوان محکم‌تر و کشیده‌تر شده و ظاهر آن بهتر می‌شود چون افتادگی آن کاهش می‌یابد.



خط مقدم دفاع از بدن
  • اسم فنی: اپیدرم

لایه خارجی و پوشاننده خشن بدن شما که روی آن خالکوبی انجام می‌شود در واقع لایه‌ای در حال رشد از سلول‌های پوستی است که به‌طور دائمی جایگزین سلول‌های مرده‌ای می‌شوند که در مقابل عوامل تیز و سمی دنیا از بین رفته‌اند.

حفاظت پوستی: ماساژ را فراموش نکنید. با توجه به این‌که اپیدرم مدام در حال تحمل ضربه و فشار است باید مورد تقدیر قرار گیرد.ماساژ، به بهبود خراش و ترمیم برش‌های مشخص یا نامشخص کمک می‌کند. می‌توانید 3 بار در روز هر بار به‌مدت 5 دقیقه با نوک انگشت پوست خود را به‌خصوص در نواحی صورت و دست‌ها ماساژ دهید. با این کار جریان خون موضعی افزایش یافته و اثرات واضح و ناواضح این صدمات کوچک پوستی سریع‌تر بهبود می‌یابد.



ترموستات سیمانی حساس
  • اسم فنی: درم

این لایه پوست از کلاژن ساخته شده است. کلاژن پروتئینی است که نقش اصلی را در جوانی و شادابی پوست دارد. درم لایه‌های پوست را مثل یک لایه سیمان به هم می‌چسباند و حاوی غدد عرق و عروق خونی است که دمای درونی بدن را تنظیم می‌کند. غدد سباسه(که چربی تولید می‌کنند) هم در این لایه پوستی وجود دارد که لایه اپیدرم که روی درم قرار گرفته را نرم و لطیف نگه دارد.

حفاظت پوستی: دوش بگیرید اما نه خیلی زیاد. درم حاوی تعداد زیادی پایانه عصبی است که به لمس، گرما، سرما، درد و البته نیش پشه! حساس هستند. اگر با آب 34 تا 37 درجه دوش بگیرید حساسیت این لایه پوستی افزایش می‌یابد اما گرما یا سرمای بیش از حد ممکن است لایه‌های حفاظتی پوست را شسته و یک بخش آسیب دیده و آزرده به‌جای بگذارد.



مقابله با استرس
  • اسم فنی: غدد آپوکرین

این بخش درست در محل تلاقی درم و چربی زیر پوستی قرار گرفته است. وقتی شما استرس دارید این غده‌ها مایعی چرب از خود ترشح می‌کنند که به سطح پوست رفته تا شما را در برابر فشارهای محیط حفاظت ‌کنند.

حفاظت پوستی: شست‌وشوی ملایم پوست را در دستور کار قرار دهید. با این کار حالت چسبناک و ناخوشایند پوست از بین رفته و باکتری‌ها امکان حضور در مایع ترشح شده غدد آپوکرین را نخواهند داشت. بدین‌ترتیب پوست بوی ناخوشایندی نخواهد گرفت.





تاریخ : شنبه 90/8/28 | 7:43 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
تلاش‌های‌‌تان برای لاغری ناامید‌کننده بوده است...؟
چه کسی است که نخواهد اندامی متناسب و زیبا داشته باشد؟ حتی بیشتر کسانی که به گفته خودشان با اضافه وزن و چاقی کنار آمده اند، هنگام خرید لباس نیم نگاهی به سایزهای کوچک‌تر می‌اندازند. اگرشما هم جزو همین دسته از افراد هستید این مطلب را بخوانید.
  برترین مجله اینترنتی ایران

  چه کسی است که نخواهد اندامی متناسب و زیبا داشته باشد؟ حتی بیشتر کسانی که به گفته خودشان با اضافه وزن و چاقی کنار آمده اند، هنگام خرید لباس نیم نگاهی به سایزهای کوچک‌تر می‌اندازند. اگرشما هم جزو همین دسته از افراد هستید این مطلب را بخوانید. با وجود این‌که این روزها انواع و اقسام ابزارها و امکانات برای لاغری وجود دارد اما هنوز بسیاری از افراد حتی با رژیم گرفتن و استفاده از دستگاه‌های ورزشی به نتیجه مطلوب‌شان نمی‌رسند و فکر می‌کنند، هرگز نمی‌توانند وزن کم کنند. می‌توان گفت یکی از مهم‌ترین مسائلی که در لاغر‌شدن تاثیر دارد، باور داشتن به اهداف و داشتن یک نگرش و تصویر مثبت در ذهن است. اگر در ذهن‌تان برنامه و هدف مشخصی برای لاغر شدن داشته باشید، در طول رژیم غذایی‌‌تان باانگیزه بوده و شانس بیشتری برای موفقیت خواهید داشت.



 1.  اهداف راترسیم کنید

شاید با برنامه و طرحی که کارگردان‌ها برای شروع کار ساخت فیلم در نظر می‌گیرند آشنا باشید. یک برنامه که پیش از شروع کار ترسیم شده و به‌طور جزئی تمام مراحل کار را در بر می‌گیرد. این طرح به نوعی به‌عنوان نقشه کار به شمار می‌رود و نشان می‌دهد که چطور مرحله به مرحله پیشرفت کار صورت می‌گیرد و ساخت فیلم براساس آن جلو می‌رود. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، برای کاهش وزن هم برنامه‌ای شبیه برنامه کارگردان‌ها می‌تواند جوابگو باشد. به گفته آن‌ها، کافی است آنچه را از لاغر شدن درنظر دارید به بخش‌های مختلف و در زمان‌های کوتاه تقسیم کرده و آن را روی کاغذ پیاده کنید. برای این منظور می‌توانید به‌عنوان مثال یک برنامه 3 ماهه را درنظر بگیرید که طی آن قرار است مقدار مشخصی وزن کم کنید. در اقدام بعدی، یک جدول زمانی کشیده و آن را به هفته‌های مختلف تقسیم کنید. سپس در آن جزئیاتی از قبیل برنامه خرید، زمان بندی حرکات ورزشی و نکات تغذیه‌ای را بگنجانید و خود‌تان را موظف کنید که براساس آن پیش بروید.





2. رویا‌بافی کنید

ورزشکاران در ذهن‌شان مراحل رسیدن به پیروزی را تجسم می‌کنند تا با‌ رویا پردازی درباره قهرمان شدن، آن را از یک‌ رویای دور از دسترس به یک امر امکان‌پذیر تبدیل کنند. در حالتی مشابه، شما هم می‌توانید با رویاپردازی درباره رسیدن به وزن مورد نظر این خواسته‌‌تان را به هدفی تحقق‌پذیر تبدیل کنید. فرض کردن خود‌تان در لباسی که همیشه دوست داشتید بپوشید ولی شرایط جسمی‌‌تان اجازه چنین کاری را نمی‌داده، تجسم خود‌تان با اندامی زیبا در یک مهمانی و قرار دادن خود‌تان در ذهن به جای کسی که به‌نظر‌تان اندامش شبیه آنچه همیشه در ذهن دارید، است موارد خوبی برای‌ رویا‌پردازی است. هنگام تصور‌کردن چنین شرایطی، بهتر است به این فکر کنید که چقدر از بودن در این حالت‌های دلخواه احساس رضایت و شادی بیشتری در زندگی خواهید داشت.





3.من هم موفق می‌شوم؟

بسیاری از ما به‌طور ناخودآگاه دائما در حال تخریب خودمان و توانایی‌های‌مان هستیم و به محض این‌که بخواهیم اقدام مثبتی انجام دهیم، به‌خودمان نهیب می‌زنیم که از پس انجام این کار برنمی‌آییم. چنین شرایطی درباره بعضی از افرادی که تصمیم می‌گیرند لاغر شوند هم وجود دارد و باعث می‌شود از اهدافشان دست کشیده و آن‌ها را غیرعملی تصور کنند. اگر این توصیف درباره شما هم صدق می‌کند، هرگاه متوجه شدید در حال فکر کردن به این هستید که امکان ندارد لاغر شوید، با جمله‌های جایگزین سعی در خنثی کردن این تفکرات داشته‌باشید. به‌عنوان مثال با خود‌تان بگویید وقتی دیگران از عهده انجام چنین کاری برمی‌آیند، من نیز موفق خواهم شد یا این‌که حتی اگر خیلی زود و خیلی زیاد نتیجه نگیرم اما همان مقدار کاهش وزن هم ارزشمند است و با تلاش بیشتر حتما به نتیجه بهتری خواهم رسید.



 4. چگونه مشوق خود باشید؟

بعضی از افراد، مدام خودشان را زیر ذره بین گذاشته، فقط عیب‌ها و کاستی‌های خودشان را می‌بینند، به‌خودشان القاب منفی صفت می‌دهند و این کار را واقع نگری تصور می‌کنند. این در حالی است که شما هیچ‌وقت حتی دوست‌تان را با القابی مثل زشت، چاق، بدقیافه و بدریخت صدا نمی‌زنید. همان‌طور که همیشه سعی می‌کنید با دیگران در کمال احترام برخورد داشته باشید، از نقص‌های‌شان چشم‌پوشی کرده یا مشکل‌شان را با لحنی ملایم به آن‌ها گوشزد کنید و  بهترین دوست خود‌تان باشید و همین رفتار را با خود‌تان نیز داشته باشید. یکی از بهترین روش‌های محترم کردن خود‌تان برای خود‌تان این است که موفقیت‌های‌تان را ببینید، از آن‌ها شاد شوید و برای خود‌تان جشن بگیرید. یک راه برای شروع ارزش قائل شدن برای خود‌تان این است که یک فهرست از موفقیت‌هایی که در برهه‌های مختلف زندگی کسب کرده‌اید تهیه کنید. این فهرست می‌تواند شامل موفقیت‌های شخصی، حرفه‌ای و ویژگی‌های مثبت اخلاقی و جسمی شود. استعدادها و مهارت‌هایی که دارید را نیز یادداشت کنید و هراز‌گاهی به سراغ این فهرست رفته و با مرور کردن آن، ارزش‌های وجودی‌‌تان را به‌خود‌تان یادآور شوید. همچنین می‌توانید بخشی از یک دفترچه را به انجام کارهای خوب روزانه اختصاص دهید و پس از مدتی ببینید که چه فهرست بلند بالایی در دست دارید.





5. ایده‌آل‌گرایی ممنوع!

هر چه زودتر باید خود‌تان را از رده آدم‌های صفر و یک یا سیاه و سفید بیرون بکشید. این طرز فکر مانند سدی در برابر لاغر شدن‌تان عمل می‌کند و همه تلاش‌های‌تان را به هدر می‌دهد. با این دیدگاه، اگر پیش آمد که به دلیل حضور در یک جشن یا مهمانی یا یک مناسبت خاص، در یک وعده غذایی بیشتر از میزان برنامه‌ریزی شده غذا خوردید، امید و انگیزه‌‌تان را به‌طور کلی از دست داده و از ادامه دادن رژیم دست کشیده‌اید. درحالی‌که با بخشیدن خود‌تان در چنین مواردی، فرصت ادامه راه را به‌خود‌تان خواهید داد.



6. برای لاغری تلاش کنید

این که از نظر ذهنی خود‌تان را برای رسیدن به موفقیت در کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام آماده کنید خوب است اما مسئله اینجاست که فقط آمادگی ذهنی کافی نیست وگرنه اکنون تعداد افراد چاق در دنیا بسیار کمتر از وضعیت موجود بود. برای محقق شدن چنین خواسته‌ای باید به تلاش‌های عملی هم دست زده و با تغییر در عادات غذایی، افزایش فعالیت جسمانی و کارهایی از این قبیل، رسیدن به خواسته‌‌تان را امکان پذیر کنید. نمی‌توان برای کاهش وزن فقط نشسته و تصور کنید که لاغرید و در وضعیت دلخواه هستید بلکه باید خود‌تان را در مسیر رسیدن به هدف قرار داده و پس از آن با ذهنی امیدوار و خوش بین پیش بروید.

Bartarinha.ir






تاریخ : شنبه 90/8/28 | 7:41 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
آیا هیچ‌گاه به این فکر کرده‌اید که کوله بارتان را ببندید و به همه‌ی مشکلات زندگی روزمره پشت کنید؟ آیا شما از کسانی هستید که دوست داشته‌اید از کشورهای زیادی بازدید کنید، اما بعد از فکر کردن به هزینه‌ها به کلی از این کار منصرف شده‌اید؟
آیا هیچ‌گاه به این فکر کرده‌اید که کوله بارتان را ببندید و به همه‌ی مشکلات زندگی روزمره پشت کنید؟ آیا شما از کسانی هستید که دوست داشته‌اید از کشورهای زیادی بازدید کنید، اما بعد از فکر کردن به هزینه‌ها به کلی از این کار منصرف شده‌اید؟
زمانی که این وسوسه به فکر کیچی ایوازاکی رسید، این آرزو را مثل خیلی از ماها، به ناخودآگاه ذهن خود نفرستاد و از آن صرف‌نظر نکرد. او که در هنگام آغاز سفرش 28 سال سن داشت، 45 هزار کیلومتر را از میان 37 کشور در طی بیش از 8 سال با دوچرخه طی کرد. تمام این ها در آوریل 2001 و هنگامی آغاز شد که کیچی که از کار در کارخانه‌ی تهویه مطبوع پدرش خسته شده بود، سوار بر دوچرخه و تنها با 160 ین (حدود 2 دلار) در جیب، خانه‌اش را در مائباشی ژاپن ترک کرد. او در این باره می‌گوید: «من با خودم فکر کردم به زودی زندگی من بدون اینکه آن چیزی که واقعا در زندگی می‌خواهم را انجام داده باشم به پایان خواهد رسید! پس من تصمیم گرفتم تا سفرم را آغاز کنم!»
در ابتدا او فقط قصد داشت سفری به دور ژاپن داشته باشد. اما پس از پایان سفر، به قدری از آن لذت برد که با یک قایق موتوری به کره جنوبی رفت و از آن هنگام تاکنون دیگر به خانه‌اش بازنگشته است.
البته او در طی سفرش تجربیاتی جالب داشته است: او مورد حمله‌ی دزدهای دریایی قرار گرفت، توسط پلیس در هند دستگیر شد، هنگامی که در تبت توسط یک سگ هار خشمگین مورد حمله قرار گرفت، مرگ را در چند قدمی خود دید و از یک ازدواج در نپال به زحمت فرار کرده است!
او که اکنون بر روی پنجمین دوچرخه‌اش در طی این سفر (دو دوچرخه او از کار افتاده‌اند و دوتای دیگر هم دزدیده شده‌اند) سوار است، دوچرخه را تبدیل به اصلی‌ترین وسیله‌ی حمل و نقل خود در این سفر کرده است. او می‌گوید هیچگاه دوست نداشته است از هواپیما استفاده کند چرا که «می‌خواستم تمام مسیر را با چشم خود ببینم و با پوست خود حس کنم. با دوچرخه من همواره می توانم آب و هوای منطقه‌ای را که در آن هستم را حس کنم.»
بر طبق یادداشت های کیچی در وبلاگش، به غیر از چند موردی که او از قایق موتوری استفاده کرده است، تنها موردی که او از وسیله‌ای به غیر از پاهایش یا دوچرخه استفاده کرده است، مربوط به زمانی می شود که او از یک قایق پارویی دست‌ساز استفاده کرد. او برای اولین بار از قایق پارویی برای سفر از چشمه رودخانه گنگ در هند به دریا استفاده کرد؛ مسیری حدودا 1300 کیلومتری که او در طی 35 روز طی کرد. کیچی ایوازاکی همچنین در مسیرش از ایران عبور کرد و تصمیم گرفت تا عرض دریای خزر را نیز طی کند. او که از ابعاد بزرگ این دریا متعجب شده بود تصمیم گرفت تا از قایق دست‌ساز استفاده کند. مسیری که او در مدت 25 روز طی کرد.
او بزرگترین دستاوردش را صعود به قله اورست از سطح دریا بدون هیچگونه وسیله‌ی حمل و نقل می‌داند. دستاوردی که او را تبدیل به اولین ژاپنی‌ای کرد که موفق به انجام این کار شده است. او همچنین موفق شده است به تنهایی به قله‌ی مون بلان، بلندترین قله اروپا، صعود کند. او در این باره می گوید: «هنگامی که من به قله‌ی اورست صعود کردم، همراه با من 17 نفر دیگر و تعداد زیادی شرپا (راهنما) بودند که برای ما راه را باز می‌کردند و مسیرها را برای صعود درست می‌کردند و بدین ترتیب صعود ما را راحت‌تر می‌کردند. اما در مون بلان من کاملا تنها صعود کردم.»
او که اکنون در سواحل ایتالیایی دریای آدریاتیک است، می‌گوید صعود به تنهایی به این معناست که او کسی را برای سفت کردن یا نگه داشتن طناب‌های کوهنوردی‌اش به همراه نداشت، که این کار او را در صعود از دیواره‌ها و صخره‌ها آسیب‌پذیر می‌کرد. او همچنین هیچ راهنمایی همراه نداشت؛ بنابراین باید مسیرهایی که از صعودکنندگان قبلی باقی مانده بود را می‌یافت که همواره کار آسانی نبود. خوشبختانه او توانست به نوک قله برسد، لحظه‌ای که بر طبق گفته‌ی خودش در آن پی برد که طبیعت زیبا و در عین حال خطرناک است.
پس از این موفقیت، کیچی با همان پنجمین دوچرخه‌اش که دو سال پیش در اسپانیا خریده بود، لیختن اشتاین، اتریش، فرانسه، موناکو، مالت و ایتالیا را رکاب زد.

کیچی می گوید هر از چند گاهی احساس تنهایی ناشی از نبود خانواده و دوستانش به او دست می دهد اما اسکایپ و ایمیل به او کمک می‌کند تا با آنها ارتباط داشته باشد. والدین او تاکنون پنج بار با او ملاقات کرده‌اند و برخی از دوستانش نیز در طول سفرش او را دیده‌اند. با وجود بروز احساس گهگاه دلتنگی برای خانه، کیچی همچنان تصمیم دارد که به سفرش ادامه دهد، چرا که او فکر می‌کند هنوز «نسبت به دیدن دنیا مشتاق و کنجکاو است.»
کیچی در حال حاضر عجله‌ای برای ترک ایتالیا ندارد، او که از بناهای تاریخی این کشور و البته از پیتزا و بستنی و شراب لذت می‌برد، هزینه‌های سفرش را از طریق شعبده‌بازی در کنار خیابان تأمین می‌کند.
او امیدوار است که پس از آن به آفریقا برود. او در طی پنج سال آینده برای رکاب زدن آمریکای جنوبی و شمالی برنامه دارد و پس از آن؟ شاید او با یک مسافرت سریع به ژاپن بازگردد تا پس از مدت‌ها از طعم غذاهای ژاپنی لذت ببرد. در نهایت او امیدوار است که پس از آن بتواند با قایق به دور دنیا سفر کند. ایوازاکی امیدوار است در پایان سفرش کتابی در مورد تجربیات و ماجراهایی که در این سفر طولانی داشته است، بنویسد.
منبع: 1 پزشک





تاریخ : شنبه 90/8/28 | 7:38 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">